afgelopen zondag 9 augheb ik een stedentrip geboekt met vertrek 15 okt.. (bij de Jong intra) Door wat heen en weer gezoek op de site heb ik een voor mij foutieve retourvluchttijd ingegeven. Ik heb dat bijhet doorlezen van de uitgeprinte reserveringsbevestiging welke ik diezelfde avond via "reservering@dejong..."kreeg toegestuurd. Diezelfde zondagavond hebdirect om herstel gevraagd op hetzelfde emailadres "reservering@dejong..."Op maandag kreeg ik een bevestiging van de foute reservering. Ik bemerkte toen dat ik zondagavond had moeten mailen naar "verkoop@dejong...". Ik heb toen (die maandag) weer gereageeerd en kreeg dinsdagavondals antwoord dat eea al was verwerkt en de ticket al geprint. Men zou proberen een en ander nog te wisselen. en er met 2 dagen op terugkomen.
Toen ik afgelopen ochtend 14 aug nog niets had gehoord heb ik nog een emailgestuurd met verzoek om antwoord. vanavond kreeg ik antwoord dat dat ongeveer 15% extra ging kosten terwijl in de prijslijst er geen verschil is. Ere werd toen gesteld dat bij annuleren er ongeveer € 600 aan kosten in rekening zouden worden gebracht waarbij werd gezegd dat dit met de ANVR voorwaarden overeenkwam
Volgens art 9 van deze voorwaarden kan er echter tot 42 dagen voor vertrek worden genannuleerd waarbij alleen de aanbetaling verschuldigd is. er worden bij dat artikel geen verdere beperkende voorwaarden genoemd. aangezien het nog 62 dagen voor vertrek is kan ik mijns inziens zonder kosten annuleren en heb dit hen dan ook gemeld. Ik heb nu het gevoel dat men"mij een poot probeert uit te draaien" en heb dan ook weing trek meer in zdeze touroperator. Ik wil het gehhel dan ook annuleren en van vooraf aan beginnen.
zie ik dit goed?