Hoi,Ik ben 18 jaar oud en ik ben in half juli met 3 vrienden op vakantie gegaan naar Gran Canaria.De koffers van mij en een vriendin van mij waren bij aankomst niet te vinden op het vliegveld. Na een uur te hebben gewacht zijn wij toen naar de informatiebalie gegaan en kregen te horen dat we het op moesten geven en daarna een bepaald nummer moesten bellen. Daar kregen wij te horen dat ze geen idee hadden waar onze koffers waren, maar dat ze waarschijnlijk die dag zelf nog bij het hotel werden bezorgd. We hebben 3 dagen gewacht maar onze koffers kwamen maar niet. Dit was natuurlijk erg vervelend aangezien wij helemaal niets bij ons hadden. We hebben toen een taxi geregeld en hebben wat hoognodige spullen gekocht. In ieder geval een bikini en een korte broek, een t-shirt, en nog wat andere hoognodige dingen als bijvoorbeeld een tandenborstel. Omdat wij steeds kregen te horen dat er nog geen idee was waar onze koffers gebleven waren hebben we natuurlijk met onze ouders in Nederland gebeld en diezijn er na 3 dagen bellen achtergekomen dat onze koffers nog in madrid stonden. ( daar hadden we een tussenlanding). Maar blijkbaar waren dus 2 van de 4 koffers niet op het volgende vliegveld gezet. Uiteindelijk kregen we te horen dat het zo lang duurde doordat er geen naam meer op de koffers zat en geen ander label of iets meer. Maar toen wij de koffers na 3 dagen ( de derde dag van onze week vakantie) kregen zat alles er nog gewoon aan. Aangezien wij nogal wat geld hebben moeten uitgeven aan spullen daar en taxi/ telefoonkosten hebben wij geprobeerd deze kosten bij de klm te verhalen. Mijn vriendin heeft al heel vaak gebeld en brieven gestuurd maar de KLM weigert gewoon te reageren. Ik heb ook meteen na mijn vakantie eem brief gestuurd en gebeld en uiteindelijk na heel veel keren bellen kreeg ik na 5 maanden 128 euro vergoed. Ik heb door de vertraging van de koffers zeker 300 euro extra uit moeten geven maar volgens de KLM worden taxikosten niet vergoed omdat wij daar geen bonnetje van hadden. ( die krijg je nou eenmaal niet daar in de taxi, en volgens mij is het vrij logisch dat we met de taxi ergens heen moesten om in ieder geval kleren te kunnen kopen.) En telefoonkosten willen ze ook niet uitbetalen omdat het niet nodig zou zijn geweest om te bellen daar. Terwijl ik daar op het vliegveld een nummer kreeg wat ik moest bellen om mijn bagage terug te kunnen krijgen. Behalve dat ik gewoon mijn extra kosten vergoed wil hebben, vind ik een vergoeding voor een verpeste vakantie ook niet onterecht. Wij zijn 2 studenten en hadden eigelijk geen geld om daar al die dingen te moeten kopen. De KLM heeft ons totaal in de steek gelaten en heeft ons gewoon 3 dagen in een sop gaar laten koken. Nu is mijn vraag: Wat kan ik nog doen om geld terug te krijgen. Ik heb niet eens een officiele bevestiging van de KLM waarvoor ze hebben uitbetaald. Ze hebben mijn bonnetjes nog allemaal want een kopie was volgens hen niet genoeg. Een briefje waarop staat wat ze hebben uitbetaald of een verontschuldiging heb ik nooit gehad. Het enige resultaat van al mijn brieven is dat de klm na 5 maande opeens een deel van mijn kosten op mijn rekening heeft gestort. Ze zijn niet van plan om nog verder op mijn in te gaan. Ik heb van verschillende mensen gehoord ( en ook op de site van KLM gelezen) dat je gewoon recht hebt op een vergoeding. Wat kan ik doen? Ik heb dan tenminste een deel van het geld terug gekregen, en mijn vriendin staan ze niet eens te woord. Ik weet echt niet wat ik nog kan doen. Weet u misschien nog iets dat ik kan doen? Volgens mij moeder is de rechtsbijstandsverzekering inschakelen ook geen optie omdat het vast geen zinheeft.Alvast bedankt,Groetjes Brigitte