BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hotel annuleren volgens Uniforme Horeca Voorwaarden

Bijdrage door gebruiker
20-09-2009
4 reacties

Betreft: hotelannulering, hotel wil geen geld terug geven, ondanks dat dit wel zou moeten volgens Uniforme Horeca Voorwaarden (UHV).

Op 21 mei heb ik een reserveringsbevestiging ontvangen voor 4 personen in hotel Hostellerie de Veenen te Amstelveen:voor 1 nacht op zaterdag 31 oktober.In de reserveringsbevestiging staat: "Op alle door ons aangegane overeenkomsten zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) van toepassing. Dezevoorwaarden liggen ter inzage bij ons en worden op verzoek onverwijld kosteloos toegezonden. De UVH zijnbindend voor iedereen die van onze diensten gebruik maakt."

Mijn vriendinnen zijn door omstandigheden verhinderd. Dus heb ik het hotel op 17/9 gemaild dat ik wil annuleren. Op basis van de van toepassing zijnde horecavoorwaarden, is meer dan 1 maand vooraf annuleren kosteloos en zonder enige behandeling aan het hotel(zie http://www.hotelmanagementgroup.nl/OHE/UVH-Nederlands.pdf, artikel 9.2.2.

9.2.2 IndividuenWanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt vooréén of meer individuen geldt voor annulering van die reservering het navolgendea. Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant nietgehouden enig bedrag aan het hotelbedrijf te betalen.

Het hotel heeft mij terug gemaild dat ze wel willen annuleren maar geen geld terug geven. Bij reservering heb ik de volledige reissom reeds voldaan. Terwijl de UHV zegt dat 1 maand en langer de klant niet is gehouden enig bedrag aan het horecabedrijf, dus hostellerie de Veenen, over te maken. Met Horeca Nederland heb ik contact opgenomen. Zij weigeren commentaar omdat ze de belangen van het hotel behartigen, dus niet van de consument zoals ik.Op alle correspondentie van het hotel staat zwart op wit dat ze de Uniforme Horeca Voorwaarden toepassen maar artikel 9.2.2. passen ze niet juist toe. Ik ben welkom op een ander moment, van geld terug kan geen sprake zijn, aldus het hotel.Kunt u mij uit de brand helpen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.