Hallo allemaal,
Helaas hebben wij door de Corona pandemie onze vakantie naarAustralië geannuleerd zien worden. Natuurlijk hebben wij hierna de reservering hierna meteen geannuleerd. Nu blijkt dat wij het gehele bedrag zullen moeten betalen voor het verblijf van bijna 4 weken in het pension. Na wat heen en weer gepraat wordt dit gehalveerd naar 50% wat nog steeds een leuk bedrag is. Als gebruikelijk hadden wij de kleine lettertjes niet gelezen. Achteraf wel. Hieruit blijkt dat bij annulering er ALTIJD betaald moet worden en er geen ontbindende voorwaarden zijn. Verder blijkt uit de voorwaarden van het overkoepelende orgaan dat er bij “no show” er niet betaald hoeft te worden wanneer het de consument niet is toe te rekenen. In deze hadden we dus niets moeten melden!
Graag hoor ik of er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben en of we moeten betalen.
Hartelijk dank en met vriendelijke groeten,
Bert.