BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe kan ik RyanAir aanpakken?

Bijdrage door gebruiker
11-05-2010
26 reacties
In mei vorig jaar heeft RyanAir mijn vlucht van Girona naar Eindhoven geannuleerd, naar eigen zeggen wegens mist. Nu had ik al eerder van Girona naar Eindhoven gevlogen toen er echt mist was, toen landden we gewoon op Weeze in plaats van Eindhoven. Daarbij vlogen deze keer de andere maatschappijen wel gewoon. Ik geloofde de verklaring dus niet en heb daarom de Europese luchtvaartautoriteiten ingeschakeld. In maart dit jaar ontving ik vanuit Madrid bericht dat mijn klacht was behandeld en dat onderzoek had uitgewezen dat het zich voldoende was die dag en dat RyanAir de vlucht niet had mogen annuleren. Hierdoor heb ik volgens EU261 recht op 250 euro compensatie. Een kopie van deze brief is vanuit Madrid naar RyanAir gestuurd. Aangezien ik niets hoorde van RyanAir heb ik ze begin april zelf nogmaals aangeschreven met kopiën van correspondentie. Inmiddels ruim een maand verder en nog niets gehoord. Ik ben het zat. RyanAir bedriegt bewust zijn klanten en wanneer deze zwart op wit aan kunnen tonen dat ze recht hebben op compensatie spelen ze doof (terwijl ze eerder wel op correspondentie gereageerd hadden). Inmiddels is het al bijna een jaar geleden en zit ik nog op m'n geld te wachten. Wie moet ik benaderen om RyanAir aan te kunnen pakken??
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.