BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Hoe Corendon aanpakken voor schadevergoeding gederfde vakantie?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
22-08-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Na lang zoeken op internet boekte ik eind juni een reis bij Gomundo voor mijzelf en mijn 2 dochters naar Paradise Bungalows te Anissaras een klein dorpje op Kreta. Het was een zeer rustig gelegen kleinlaaggebouwd complex (42 bungalows)in Kretenzer stijl op een heuvel gebouwd met (volgens reisgids) bijna alle bungalows metzeezicht. Er waren 2 zwembaden, tennisbaan, tafeltennistafel, fitness, haman en animatie. De kamers gezellig ingericht met gebruik van tv en koelkast.

Op 31 juli kwamen wij midden in de nacht op Kreta aan en kregen te horen van de host van Corendon dat het hotel was overboekt. We gingen naar Evelyn Beach ook een 4 sterren hotel. Daar aangekomen bleek dat het midden in het zeer drukke Hersonissos lag, hoog gebouwd en kaal en steriel ingericht. Het uitzicht vanaf ons balkon was een gebouw in aanbouw, waar overdag ook nog bouwactiviteiten waren. En het ergste van alles was er zat geen zwembad bij en verder ook geen enkele faciliteit. Voor de tv en de koelkast moest 2,00e per dag worden betaald en er was een mogelijkheid om van het naast gelegen zwembad gebruik te maken voor 2,50e pppd.

De volgende dag bij de host gevraagd of we naar een ander hotel konden met in elk geval een zwembad, maar volgens hem was dat niet mogelijk, want alles zat vol.Het hotel had een all inclusive formule en wij hadden hp geboekt. Ik vroeg of we ter compensatie all inclusive konden krijgen, maar dat moest hij eerst navragen op kantoor. We kregen een klachtenformulier en als er plek zou komen bij Paradise Bungalows zouden we dat horen Als we bij de buren gingen zwemmen kon ik de bonnen bewaren en bij hem terug krijgen. Maar tot 10.00 zat het toegangshek vanaf ons hotel naar dat zwembad dicht en tegen de tijd dat het open ging waren alle ligbedden al bezet / gerserveerd, dus daar hadden we niks aan.

Uiteindelijk hebben we hier dus 2 weken gezeten. Volgens de host die ik nog 1 keer sprak was er nog steeds geen plek ergens anders en hij was vergeten mij door te geven dat all inclusive niet kon. Het lijkt mij toch sterk dat er in 2 weken tijd niemand weg gaat in het geboekte of een echt gelijkwaardig hotel, dus mijn conclusie is dat ze bij Corendon de makkelijkste weg kiezen waar de consument de dupe van is.

Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste aanpakken om een financiele schadevergoeding te krijgen, want ik heb absoluut niet gekregen waar ik voor betaald heb. Wie heeft ervaring met Corendon? Alle tips zijn welkom!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.