BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Groot prijsverschil cruise na boeking.Zeetours

Bijdrage door gebruiker
05-11-2007
1 reactie

Hallo Allemaal.

Graag wil ik de volgende vraag voorleggen; Zagen in augustus advertentie van MSC cruise met schip ORCHESTRA naar Griekenland en Turkeye. Deze cruise kon alleen via reisbureau geboekt worden, DTours deed geen zaken met MSC daarop naar Globel die vertelde dat dit een aanbod van ZEETOURS was waarop ze ging bellen met Zeetours de aangeboden cat. was niet beschikbaar en verder alleen in pakket met Vlucht. Vond het vreemd dat DTours niet kon boeken daar Zeetours volgens opgave van Global een TUI onderdeel was. Daar wij de cruise graag wilden maken de boeking gedaan en geaccepteerd dat zelf boven lijstprijs betaald moest worden (vluchttoeslag KLM naar Venetie. Wij hebben directy betaald enige weken later stond er plots een advertentie van KRAS in cTelegraaf, nu de cruise die voor ons niet beschikbaar was incl. Vlucht en bovendien extra 1 nacht hotel in Venetie en bovendien vervoer naar het schip voor ruim € 1500,oo minder als wij betaald hebben en bovendien wel de Hut die voor ons niet beschikbaar was. Daar Kras ook tot Tui behoorde hebben wij gereclameerd bij Global en Zeetours, plots komt het verhaal Zeetours is geen TUI wij ontvingen nog wel onze reisbescheiden en onder de informatiefolder staat nog World of TUI,

Zeetours beroep zicht op dat cruises dagprijzen zijn die door de rederij worden gemaakt afhangkelijk van bezetting. Het vervelende is dat wij afgingen op een aanbod van de Rederij voor een prijs waarvan hun agent Zeetours niet leverde. Ik begrijp dat reisorganisaties kronkelen als palingen in een ton en op deze manier de consument bedrogen wordt. Bovendien zijn wij DIABEET en hadden met essentie verzocht aangepast voeding en beslist 1e zitting beiden zijn niet waargemaakt daar op de boot hier niets van bekend was, men weigerde ook de zitting te verschuiven van 8.30 naar 6 uur (verschil tussen 1e en 2e zitting) ook werd 2 dagen de minibar afgesloten waardoor insuline niet gekoeld kon worden en wij geen water hadden om medicijnen in te nemen, met het verhogen van medicijn gebruik is de periode overbrucht. Ook bleek aan board dat mensen die gelijk hadden geboekt via Zeetours een betere hurcategorie hadden 10e dek ipv 8e dek die € 200 minder betaalden door wel een korting van Zeetours te krijgen. Kortiom we voelen ons opgelicht Zeetours en/of Global doet niets dan alleen smakelijk lachen en zich beroepe4n op de voorwaarden dagprijzen die voor ieder anders zijn. Is hier nu echt niets aan te doen om in de toekomst voor deze praktijken te beschermen. ANK

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.