Hallo,
Afgelopen zomer heb ik met Easyjet gevlogen van Maastricht naar Berlijn. De vlucht werd echter geanuleerd doordat er te veel mist was die ochtend. Na een paar uur bellen met Easyjet hebben we onze vlucht overkunnen boeken naar de eerst volgende vlucht. Deze was zo`n 30 uur later dan de oorspronkelijke vlucht. Hierdoor moesten we dus een dag in Maastricht verblijven. Na weer een paar uur bellen met Easyjet (wat een geweldige klantenservice...) kregen we eindelijk iemand aan de telefoon die ons wist te vertellen dat we de kosten voor het hotel, maaltijden en transport van en naar het vliegveld vergoed zouden krijgen van Easyjet.
We hebben netjes alle bonnetjes bewaard en een scan hier van met begeleidende mail naar Easyjet gestuurd... geen reactie (is al ruim 2 maanden geleden) daarna hebben we nog een aantal online formulieren ingevuld mbt vertraging en vergoedingen maar ook hier op is nooit een reactie gekomen.
Ik weet dat ik recht heb op de vergoeding van de gemaakte kosten, zo`n €250 in totaal omdat er een mondelinge toezegging is gedaan en het op de site vermeld staat. Hier staat namelijk het volgende:
2. Ingeval uw vlucht geannuleerd is als gevolg van overmacht
Wanneer uw vlucht geannuleerd is als gevolg van overmacht en deze omstandigheden niet konden worden voorkomen zelfs als alle mogelijke stappen waren ondernomen, inclusief, maar niet beperkt tot een gebeurtenis zoals hieronder vermeld:
Luchtverkeersleiding
Weersomstandigheden
Civiele onrust
Gevaar van terroristen en om veiligheidsredenen
Stakingen
Onverwachte tekortkomingen van de veiligheid
easyJet biedt geen verdere compensatie anders dan een van de volgende opties (“Omboeking of restitutie”):
U komt in aanmerking voor het volgende:
1. Een omboeking naar de eerstvolgende vlucht naar uw eindbestemming; of
2. Een omboeking naar een vlucht voor uw eindbestemming op een voor u geschikte latere datum, afhankelijk van beschikbaarheid; of
3. Een restitutie van het betaalde tarief voor het nog niet gevlogen traject en voor het reeds gevlogen traject indien het traject niet meer van nut is voor het oorspronkelijke reisschema. Ga voor de aanvraag van een restitutie naar onze website (www.easyJet.com). Vul hier het online claimformulier in in het gedeelte Contact opnemen. Indien van toepassing, zal easyJet u de eerstvolgende beschikbare retourvlucht aanbieden naar de eerste vertrekplaats.
U hebt bovendien recht op twee kosteloze telefoongesprekken of telex-, fax- of e-mailberichten
Indien u ervoor kiest om naar de eerstvolgende vlucht te worden omgeboekt:
1. U krijgt maaltijden en drankjes aangeboden in verhouding tot uw wachttijd; en
2. als u genoodzaakt bent te overnachten, omdat de verwachte vertrektijd minimaal één dag later is dan de vooraf aangekondigde vertrektijd, zal easyJet u kostenloze hotelaccommodatie en transport van en naar het hotel aanbieden.
Alleen is nu de vraag: Hoe krijg ik mijn geld terug als Easyjet niets van zich laat horen?
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen,
Bijvoorbaad dank,
Piet