BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen geld terug NS international

Bijdrage door gebruiker
22-06-2021
7 reacties

Ik had origineel vorig jaar (2020) september een treinreis bij de NS international staan. Toen na de zomer alle maatregelen weer van kracht werden kon dit niet door gaan. De goedkoopste tickets zijn niet restitutie-baar dus kreeg ik alleen de optie om om-te-boeken. Gezien de NS/Thalys een boekingssysteem heeft van 4 maanden kun je dus steeds maar 4 maanden vooruit boeken. (Je moet overigens om-boeken, anders was je het ticket sowieso kwijt) Hierdoor heb ik dus nu 4x mijn boeking verplaatst, de laatste boeking voor juli staan omdat dat de "verste" datum was die ik kon plannen, en kan ik de data waarop ik de laatste boeking heb staan geen vrij krijgen.

Ondertussen zijn we bijna een jaar verder, heb ik nog geen gebruik kunnen maken van mijn tickets, en zegt de NS nu: als je geen gebruik kunt maken van de huidige boeking, kun je per ticket 5€ betalen om hem om te boeken, of annuleren zonder geld terug.

Mag dit zo maar? Of heb ik nog enige vorm van rechten waar ik iets mee kan?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.