Boekte (en betaalde) 2 december 2019 twee retour tickets per KLM van Amsterdam naar Las Vegas, inclusief een upgrade voor ruimere stoelen en bagage (om onze kinderen en kleinkinderen, wonend in Henderson NV, resp. El SEguno (LA) California te bezoeken) - Kosten totaal: 2.606,14 Euro - Heenreis 7 mei, terugreis 2 juni 2020. Helaas gooide Covid-19 roet in het eten en reis werd geannuleerd. Eerst kregen wij een voucher (er was toen nog geen alternatief). Later werd de optie aangeboden (mede door interventie van de EU) om deze voucher(s) te verzilveren en zodanig de ticket (plus) kosten geheel vergoed te krijgen. Wij opteerden hiervoor. 13 juli 2020 bevestigde KLM dat ons verzoek voor teruggave succesvol was ingediend. 30 juli jongstleden werden de ticketkosten van mijn vrouw (te weten 1.009,17 Euro op onze bankrekening overgemaakt. Daarna (14 september 2020) werd ook een gedeelte van de 'opties' vergoed (te weten 216.00 Euro) - En nu rest van het verhaal ....
Opeens kloppen de door KLM gegeven referentie nummers niet meer ???... Ik moet opnieuw een aanvraag voor restitutie doen??? Kortom een absurd verhaal waar werkelijk niets van klopt, temeer daar mijn vrouw wel vergoeding kreeg. Ik heb uitgebreid met KLM gecorrespondeerd, via email (customer relations) en ook via de KLM Whatsapp. Ik kom geen steek verder en word vrolijk van het kastje naar de muur gestuurd. KLM is ons/mij nog 1.380,97 Euro schuldig. Voor een gepensioneerde toch geen gering bedrag. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen, dat KLM voor welke reden dan ook uitstel tactieken ingezet heeft. Ik weet dat KLM het vreselijk moeilijk heeft vanwege de Corona. Echter dat hebben wij allemaal. Bovendien krijgt KLM een steunpakket ter hoogte van 3.4 miljard Euro aangeboden. Ik niet. Sterker nog, als belastingbetaler krijg ik hier later ongetwijfeld nog een rekening voor gepresenteerd. Onbegrijpelijk vind ik het dat KLM als 'flagship' bedrijf zich bepaald niet klantvriendelijk opstelt. Kunt U mij helpen? Bij voorbaat veel dank! Vriendelijke groet, Erpaho