Ik boek via Expedie een hotelkamer. Kom er bij de bevestiging achter dat er een verkeerde overnachtingsdatum is. Probeer het via het hotel om te zetten maar die verwijst me naar Expedia (logisch). Via Expedia-site kun je annuleren en wijzigen, maar toen ik dat probeerde kreeg ik: "Oeps; er gaat iets fout'. Dus maar even gebeld. Kreeg ik als eerste te horen: "Is een niet-restitueerbaar bedrag, dus u krijgt het niet terug". Nadat ik daar een beetje boos over werd (die nacht ben ik helemaal niet in die stad) heeft Expedia de kamer wel omgeboekt naar de juiste datum, maar wel tegen een hogere prijs.
Mijn vraag is: is het normaal dat - als je een foutje in je boeking maakt - je het geld in principe kwijt bent als er staat "niet restitueerbaar"?
Naar mijn gevoel staat "niet restitueerbaar" voor het gegeven dat je na boeking niet zomaar kan annuleren of niet veschijnt en dan je geld terug wil hebben. Logisch dat dan niet zo is. Maar bij het maken van een foutje, dat je binnen een paar minuten na boeking merkt en er op reageert, zou dat toch niet moeten gelden?
Of zie ik dat verkeerd?