BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Expedia bagage

Bijdrage door gebruiker
10-01-2023
85 keer bekeken
6 reacties
Afbeelding bij deze post - Expedia bagage

Dag allemaal,

Ik heb via Expedia in 1 boeking een 3-tal vluchten bestaande uit 2 heenreizen en 1 terugreis met een tussenstop aangeschaft. De boeking en de betaling heb ik via website van en aan Expedia voldaan (dus niet doorverwezen naar website van luchtvaartmaatschappij (hierna LM). Op alle vluchten stond bij het selecteren van de vluchten het volgende: handbagage: 'tot 8kg inbegrepen' en ruimbagage: 'tot 30kg inbegrepen' (bij mijn terugreis stond daarnaast 1e en 2e ruimbagage vanwege een tussenstop, zie ook bijgevoegde foto).

Nu heb ik mijn ticket ontvangen en zie ik dat bij mijn heenreizen wel ruimbagage 30kg is inbegrepen en terugreis niet. Ik heb contact gehad met Expedia en die zeggen dat LM daarover gaat, omdat zij die informatie aan hun verstrekken en zij over bagage gaan. Ik heb contact opgenomen met LM, maar die zeggen dat ruimbagage niet is inbegrepen en ik bij Expedia moet zijn als zij dat op hun website hebben staan en dat zij niet gaan nover informatie op website van Expedia. Ik kan bij LM alleen per kilo bagage aanschaffen en voor 60kg moet ik voor de vluchten met tussenstop 850 Euro betalen (bijna prijs die ik heb betaald aan tickets). Als ik direct via LM had gedaan, dan had ik maar 34 Euro pp meer moeten betalen voor 20kg ruimbagage, maar LM zegt dat ze klasse niet kunnen wijzigen omdat het via Expedia is geboekt. Expedia zou dan hele vlucht moeten annuleren, maar dat willen ze niet doen.Ik heb vaak via Expedia geboekt en ging tot nu toe altijd goed. Overigens zie ik ook bij beheer boeking in Expedia omgeving bij het selecteren van terugreis omtrent ruimbagage 'gratis tot max 30kg'.

Expedia geeft in mail aan mij aan dat zij geschatte kosten weergeven op hun website en dat ik ten alle tijde contact dient op te nemen met LM over de exacte kosten. Ik vind dit zelf misleiding, omdat ze aangeven dat het is inbegrepen en dat bij mijn heenreizen ook is inbegrepen en terugreis niet. Aan de hand van prijs die ik heb betaald zou ik ook niet kunnen opmaken dat het niet was inbegrepen, gezien het verschil via LM maar zeer beperkt is.

Overigens valt me op dat ze na mijn klacht de informatie over zelfde terugvlucht hebben aangepast (zie foto). Er staat duidelijk nu dat er extra kosten gemaakt moeten worden. Voor alle duidelijk ik heb dus alle zelfde vluchten geselecteerd. Bij andere vluchten zie je ook duidelijk staan dat er extra kosten gemaakt moeten worden.

Ik voel me misleid, omdat ik pas na het boeken erachter kom dat geen ruimbagage om terugreis is opgenomen en dat ik voor exacte kosten bij LM moet zijn. In mail geven ze aan dat dit ook in de bevestiging zo staat, maar dit hoor je van te voren duidelijk te vermelden. Anders kan je de informatie over ruimbagage weglaten, wat voegt dat toe als je achteraf daarvoor naar LM moet gaan.


Weet iemand hoe het precies zit en of ik hier word misleid?

alvast bedankt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.