BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Booking.com die beloftes en afspraken niet na komt

Bijdrage door gebruiker
10-10-2023
78 keer bekeken
5 reacties
Op 7 september ging ik naar New York en was ik van plan om te verblijven in het "Merit Hotel". Na een lange vlucht verlangden mijn vriend en ik ernaar om te rusten in ons hotel, alleen om bij aankomst te ontdekken dat het was veranderd in een daklozenopvang zonder voorafgaande kennisgeving van dit feit...

De medewerkers daar waren niet erg behulpzaam. Ze gaven een nummer van "de manager" dat je moest bellen. Ten eerste, ik ben in New York voor 5 dagen, ik heb een Nederlandse simkaart en bellen vanuit de Verenigde Staten zal belachelijk duur zijn. Nou, ze konden ook niet bellen, dus had ik geen andere keuze.

Omdat ik dit allemaal via booking.com had geboekt, besloot ik in plaats daarvan hen te bellen en de situatie uit te leggen. Na heen en weer te hebben gegaan, boden ze me een oplossing aan, een oplossing die verder weg was van mijn oorspronkelijke hotel. Bedenk wel, ik had 5 dagen, en van deze 5 dagen bracht ik al de eerste door met bellen met booking.com gedurende 4 uur. Ik zei, ik kan deze oplossing niet accepteren. Ik heb in de buurt van Times Square geboekt om een reden, dus als je me een oplossing aanbiedt, moet deze wat zijn? In de buurt van Times Square... ja, het was nu een last-minute boeking, de prijzen voor hotels in de buurt van Times Square zouden duurder zijn. We concludeerden dat dit aan booking.com lag, gelukkig.

Ik heb andere hotels gecontroleerd, er was een optie bij Paramount Hotel, dus ik nam weer contact op met booking.com om letterlijk te vragen of het okay was als ik dit hotel boekte en wat ze zouden doen met de kosten. Ze moest het met haar manager van booking.com controleren, maar toen ze terugkwam, zei ze dat de kosten van het nieuwe hotel zouden worden gedekt, evenals de kosten van mijn telefoonrekening voor het bellen met booking.com. Ik hoefde alleen de factuur op te sturen.

Dus na nog eens 4 uur, is het nu 's avonds, boeken we het Paramount Hotel. Verheugd om eindelijk te kunnen rusten, hebben we daar een geweldige tijd gehad. Ik stuurde mijn factuurgegevens door en verwachtte dat alles zou worden afgehandeld zoals afgesproken na 4 uur van heen en weer communiceren.

Een maand later zijn mijn kosten voor het Paramount Hotel nog steeds niet terugbetaald. De kosten van mijn telefoonrekening voor het bellen met booking.com zijn ook niet terugbetaald.

Het sturen van e-mails levert sporadische antwoorden op. Bellen met hen leidt alleen maar tot de conclusie "je moet een e-mail sturen", om vervolgens geen antwoord of wat dan ook te ontvangen.

Nu hebben ze het over een terugbetaling van 25 euro voor het prijsverschil van het hotel. Dit is echter aanzienlijk lager dan het daadwerkelijke prijsverschil.

Ik voel me bedrogen en in de steek gelaten door booking.com. Ik heb zelfs een filmpje waarin ik in gesprek ben met de booking.com medewerker op 7 september. Hierin doet zij de toezegingen voor de afspraken.

Wat kan ik nu nog in hemelsnaam doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.