Beste lezer,
Wij hebben een vlucht bij transavia geboekt naar Venetië. We zouden op 11 oktober a.s. om 7.00u vertrekken vanaf Eindhoven. Deze vlucht is gewijzigd en we vertrekken nu om 14.35 vabaf Schiphol. Maar onze retourvlucht gaat naar Eindhoven op 16 oktober.
We missen hierdoor bijna een dag van onze geplande vakantie en we hebben een probleem met het brengen en halen van het vliegveld.
In eerste instantie zouden met 4 personen met de auto naar Eindhoven kunnen gaan. Dit is nu niet mogelijk daar we vanaf Schiphol vliegen. We moeten nu per trein of anderszins naar Schiphol en per trein of anderzins van Eindhoven nar Breda. Dit zijn dus voor ons extrakosten. Heb hierover gemaild naar Transavia. Hieronder treft u de mailing:
Geachte lezer,
Via de mail werd ons medegedeeld, dat onze vlucht IEGU4B op 11 oktober naar Venetië gewijzigd is, wij betreuren dat zeer, aangezien we in eerste instantie om 7.00 uur vanaf Eindhoven zouden vliegen. Nu vliegen we pas om 14.05 vanaf Amsterdam. Dit scheelt ons ruim een halve dag Venetië die wij wel ingepland hadden. Daarnaast gaat ons dit extra geld kosten, omdat wij in 1e instantie met 1 auto naar Eindhoven zouden rijden, maar dit is nu natuurlijk niet mogelijk en zijn wij genoodzaakt met de trein van Breda naar Schiphol te gaan en met de trein vanaf Eindhoven weer terug naar Breda, of we moeten iemand inhuren die ons naar Schiphol brengt en ons in Eindhoven ophaalt.
Wij hopen dat u hiervoor voor ons een bevredigende oplossing vindt, middels een finaciële vergoeding voor de extra kosten die wij zullen moeten gaan maken en de verloren tijd in Venetië.
Wij hopen spoedig bericht van u te ontvangen.
Met vriendelijke groet mede namens mijn medereizigers,
frans raeijmaekers
Geachte heer Raeijmaekers,
Hartelijk dank voor uw reactie, waarin u ingaat op uw reservering voor uw vlucht van Eindhoven naar Venetie. Wij vinden het vervelend dat u ongemak ondervindt door de schemawijziging van deze vlucht.
Soms zien we ons gedwongen onze dienstregeling aan te passen, waarna we een passende oplossing zoeken. Helaas moesten we in uw geval uw oorspronkelijke vlucht annuleren. In zo’n situatie boeken wij u kosteloos om naar een andere vlucht van transavia.com. U kunt echter altijd aangeven als ook de alternatieve vlucht geen optie voor u is. Wij verwijderen dan de vlucht uit het systeem en betalen u het tarief terug.
U heeft aangegeven dat de schemawijziging tot kosten heeft geleid. Deze zullen wij niet vergoeden. Zoals beschreven in de Algemene Vervoersvoorwaarden kan transavia.com de vlucht annuleren. Met deze voorwaarden bent u akkoord gegaan toen u uw reservering definitief maakte. De vervoersvoorwaarden vermelden ook dat transavia.com niet aansprakelijkheid is voor indirecte, bijkomende of gevolgschade.
We bieden u nogmaals onze excuses aan voor het ongemak dat door de schemawijziging van deze vlucht is ontstaan. Wij zien u graag terug aan boord van een van onze vliegtuigen.
Met vriendelijke groeten,
Transavia.com
Mijn vraag luidt nu is hier iets bijv. in de vorm van een "schadevergoeding"of vergoeding van de kosten van de trein.
In afwacchting van uw antwoord met vriendelijke groet,
frans raeijmaekers