Heeft iemand onderstaande ook meegemaakt betreffend de autoverhuur met Budget. Bij aankomst in Lissabon airport hebben we de auto opgehaald. De deskmedewerker wees ons op het feit dat de banden niet meeverzekerd zijn in de afkoop van het eigen risico. Dus als we een lekke band zouden krijgen moesten we dat zelf oplossen/ laten repareren. Lijkt me vrij logisch maar wat hij er niet bij verteld had is dat elke andere schade aan de band dan ook voor rekening van de klant komt. Ja hoe zie je schade aan een band? De auto had er al 24.000 km opzitten toen we hem kregen en wij hebben er ongeveer 1000km mee gereden. Bij afleveren hebben we verscheidene deuken en krassen geconstateerd met de man die dat rapport weer op moest maken, maar banden heb ik hem niet zien controleren. Bij inleveren constateerde de medewerker beschadiging aan 2 banden. En daarop kregen we te horen dat we beide banden moesten betalen omdat ze vervangen moesten worden. Wij vonden dat niet reëel en vroegen de manager te spreken maar voor dat we die gesproken hadden was er 400 euro van onze creditkaart afgeschreven en het enige argument waar die manager mee kwam was dat het onze eigen verantwoordelijkheid was geweest om de auto goed te controleren. Nu hebben mijn man en ik geen opleiding tot automonteur gevolgd dus een kras en een deuk kunnen we wel herkennen maar hoe zie dat banden niet meer oké zijn behalve als ze lek zijn? Wij voelen ons behoorlijk “genaaid” om het maar even plat te zeggen. Budget vervangt kennelijk banden op kosten van de klanten. Het is zo wel een dure “grap” geworden. We zouden eventueel wel een bedrag ( 50 euro per band ) willen bijdragen aan de bandenvervanging maar om nu de hele band op onze kosten te vervangen lijkt ons niet fair. Maar er was geen doorkomen aan.