BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Autohuur annuleren binnen termijn maar geen geld terug

Bijdrage door gebruiker
27-02-2016
Reageer

Via Kilroy Travel een reis naar Australië en Nieuw Zeeland geboekt, inclusief autohuur bij JUCY.

Helaas moet de reis ingekort worden door omstandigheden die door de reis- en annuleringsverzekering niet worden gedekt.

In de voorwaarden van het autoverhuurbedrijf JUCY staat dat bij annulering voor 22 dagen van aanvang van de autohuur 100% refund is gegarandeerd. Dat betekent voor 1 maart 2016. Echter beroept KILROY Travel zich nu op de ANVR voorwaarden: KILROY hanteert 100% annuleringskosten over alle producten. Hierbij wordt artikel 12.2.C en D van de ANVR Reisvoorwaarden in acht genomen.

De voorwaarden van JUCY zijn ons inziens door KILROY van toepassing verklaard. De voorwaarden van de verhuurder van de auto zijn meegestuurd met de boeking. Op het moment dat we nu (op tijd) annuleren, kan KILROY het totale bedrag dus terugvorderen van JUCY. Dat er eventuele annuleringskosten worden gerekend is terecht. Maar dat KILROY het totaal bedrag terug krijgt van JUCY (€800) als we nu annuleren en het niet aan ons terug geven, is vreemd, daar er reeds 100% betaald is door ons. Het verzoek dit in alle redelijkheid te herbeoordelen wordt niet ingewilligd.


Kan het echt zo zijn dat als wij annuleren dat KILROY € 800 terug krijgt en het niet aan ons terug geeft omdat zij zich beroepen op de ANVR reisvoorwaarden? En gelden deze voorwaarden boven de voorwaarden van de verhuurder JUCY zelf? Moeten we nu voor 1 maart a.s. annuleren of niet?



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.