Ik heb in februari/ maart twee vliegtickets bij Transavia gekocht. Om in september samen met een vriendin naar Ibiza te gaan om daar een andere vriendin te bezoeken. Bij de tickets heb ik een annuleringsverzekering bij Chubb afgesloten, blijkbaar een partner van Transavia.
Toen brak de Corona pandemie uit en Spanje inclusief Balearen werden code oranje en gold een negatief reisadvies.
Mijn vriendin heeft een kwetsbare gezondheid door divers chronische ziektes en valt volgens de richtlijnen van het RIVM onder de risicogroep. Zij durfde re reis niet aan en ook haar behandelend arts raadde de reis af.
Dus heb ik de tickets geannuleerd en vervolgens een beroep gedaan op de annuleringsverzekering, met een copie van het medisch dossier van mijn vriendin .
De verzekering keert echter niet uit omdat het om een preventieve annulering gaat, er is nog niemand ziek. Maar, stel, we waren wel gegaan en er was iemand ziek geworden door COVID-19, was er ook niet uitgekeerd omdat we het negatieve reisadvies hadden genegeerd!
Wat kan ik doen om ( iets van mijn ) geld terug te krijgen?
mvg
R. Zweistra-Spiekermann