In Februari 2020 heb ik 2 tickets voor 3 dagen geboekt naar milaan. kosten 375,86 cent. Op 9 maart word ik gebeld door Tix met de mededeling dat mijn heenvlucht is gewijzigd van de ochtendvlucht in een middagvlucht. Omdat ik maar 3 dagen ga, heb ik aangegeven dat niet te willen en of er een andere oplossing was. Die was er niet maar omdat Al Italia de vlucht wijzigde, mocht ik ook gratis annuleren. Dit alles speelde vlak voor de corona annuleringen. De dame van Tix gaf aan dat ik beter gratis kon annuleren want zij had een slecht gevoel bij het Corona verhaal en ze wist niet hoe de regels later zouden zijn. Ik heb haar advies gevolgd en gratis geannuleerd.
Vervolgens hoor ik weken niets en na 7 maanden krijg ik een mail met een voucher voor 239 euro. Met de reden dat zij van Al Italia de stoelreserveringen niet terugbetaald hadden gekregen ivm mijn annulering. Vreemd want ik mocht toch gratis annuleren? Ik kon niet reageren op de mail en moest een contactformulier invullen om mijn vervolgvraag te kunnen stellen. Die was, ik wil geen voucher, ik wil mijn geld terug. De 375,86 die mij beloofd was. Hier kreeg ik weer als antwoord op, ok wij storten uw geld terug op uw rekening. 184,68 euro want ja zij hadden er werk aan gehad dus de extra 55 euro kosten waren ook voor mij.
Ik weer een contactformulier ingevuld. Dit was niet de afspraak. Ik zou mijn geld terugkrijgen. Nu betaal ik dus voor een annulering die door Al Italia is gedaan. ruim 190 euro kosten. Als ik weer een contactformulier stuur dat dit niet de afspraak is, krijg ik een mail waarin staat, bedankt voor uw feedback dit nemen we mee in onze evaluatie.
En nu? Waar kan ik klagen en mij geld terugeisen. Dit is toch zeer klantonvriendelijk. Ik hoor graag wat ik nog meer kan doen om mijn geld terug te krijgen.
met vriendelijke groet
Gerritta Schreijer
[edit-redactie]