Goedemiddag,
Afgelopen zomer gingen we met het vliegtuig op vakantie naar Spanje om daar van 27 juli 2024 - 7 augustus 2024 van onze vakantie te gaan genieten. Aangekomen op airport Malaga hebben we onze huurauto opgehaald en zijn naar het door ons gehuurde appartement (appartementen complex Elegante dúplex con increíbles vistas al mar Mijas) gereden. Tot onze schrik bleken er al andere mensen in het appartement te zitten.
We hebben contact opgenomen met de verhuurder van het appartement Costa Golf Rentals. Die gingen het uitzoeken en kwamen met de mededeling dat het appartement dubbel geboekt was. De oorzaak zou zijn een storing in de synchronisatie tussen de site van booking.com en Airbnb. Conclusie zij konden er niets aan doen en hadden ook geen alternatief. Advies neem contact op met Airbnb want via Airbnb hadden we geboekt.
Helaas melde Airbnb ons doodleuk dat zij er niets aan konden doen “want wij zijn een derde partij” en dus niet verantwoordelijk. We kregen nog wel te horen dat we ons geld binnenkort terug zouden krijgen. En enkele ogenblikken later kregen we de melding “boeking geannuleerd”!
Daar sta je dan met je koffers om 16:00u ’s middags in de brandende zon in Spanje op straat.
We moesten dus op zoek naar een ander appartement. We waren met zijn vijven en hadden een 3 slaapkamer appartement nodig en dat midden in het hoogseizoen. U begrijpt dat gaf wel het een en ander aan stress. Wonder boven wonder vonden we toch vrij snel een appartement waar we meteen in konden en uiteindelijk een goede vakantie hebben gehad. Dus het liep in dit geval met een sisser af.
Het geld hebben we teruggekregen, maar feit dat beide partijen zich er zo makkelijk van af maken en je gewoon op straat laten staan is voor ons een reden om te kijken wat we met bovenstaande kunnen.
Is er iemand die we aansprakelijk kunnen stellen? Is er iets wat we kunnen doen?
Alvast bedankt voor uw reactie en advies.
Met vriendelijke groet,
Sonja en Bert van Kruistum