BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

afhandeling vakantie-aanvraag

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
26-01-2006
  •  
3 antwoorden
  •  

Op 6.1.2006 hebben we een vakantie naar Mexico geboekt via de ANWB bij FOX-reizen. Onze keuze was na zorgvuldig alles te hebben voorbereid en uitgezocht gevallen op een 18-daagse rondreis inclusief 2 dagen strandverlenging. Deze reis was op aanvraag, dus we moesten even wachten voordat we de definitieve bevestiging kregen. Op dinsdag 17.1.2006 kregen we via de ANWB een telefoontje dat de reis akkoord was en nu definitief werd geboekt. Van Fox zouden we de rekening toegestuurd krijgen. Op donderdag 19.1.2006 kregen we 's-middags een telefoontje dat er een fout was gemaakt. De terugreis was op zondag geboekt en dan ging er helemaal geen vliegtuig. We moesten nog 2 dagen bijboeken 132 euro per persoon. Omdat we dit nogal veel vonden en immers de reis toegezegd was voor 18 dagen, kregen we van fox en de anwb een korting van 250 euro. Het verzoek was echter weer op aanvraag, zodat we weer moesten afwachten of er nog wel plaats was. Op dinsdag 24.1.2006 kregen we een telefoontje dat de reis op dinsdag ook vol zat. Ze konden ons alleen een 16-daagse reis aanbieden of een 22-daagse reis.Beiden waren voor ons geen optie, de 16 daagse reis had maar 1 stranddag en we hadden heel bewust, samen met de kinderen gekozen voor een langer strandverblijf. De 22-daagse reis was te lang ivm werk en kwam boven ons budget, wat we van te voren zorgvuldig hadden bekeken en waarop we de reis ook hadden opgezocht. Op woensdag zijn we bij de anwb geweest om te bekijken wat er nog voor alternatieven waren. Die waren er dus niet. Wij staan nu met lege handen omdat bij de anwb reisbureau en bij fox dingen over het hoofd zijn gezien. We zijn meteen al verkeerd voorgelicht. Hadden we op 6.1.2006 al geweten dat er alleen een 20-daagse reis mogelijk was,dan hadden we die toen al geboekt. Nu zijn we bijna 3 weken verder en zitten alle reizen die voor ons geschikt zouden zijn vol. Bijhet anwb reisbureau hebben ze tegen ons gezegd dat ze verder niets voor ons kunnen doen, we krijgen geen enkele passende tegemoetkoming. Wat zou verstandig zijnin ons geval om nog als actie te ondernemen??We hebben het gevoel sterk benadeeld te zijn door fouten die gemaakt zijn bij de anwb en fox.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.