In mei zouden we met Eurowings naar Griekenland vliegen. Deze vlucht hadden we met huurauto geboekt bij een reisbureau van D-reizen. I.v.m. corona kon de reis niet doorgaan en hebben we alles laten verzetten naar september. Echter in september werd door Eurowings onze vlucht naar Griekenland plots geannuleerd. Het reisbureau liet ons weten dat we het geld terug gestort krijgen. We moesten er wel rekening mee houden dat Eurowings er bekend om stond dat dit vaak lang duurt voordat zij het geld terug storten.
Na lange tijd niets gehoord te hebben, belden we zelf maar naar Eurowings waar ons verteld werd dat alle bedragen al binnen enkele weken na de annulering terug gestort waren (o.a. naar Airtrade en de DRT-groep). Dit hebben we direct laten weten aan het reisbureau. We kregen toen de indruk dat het dan wel op korte termijn goed zou komen.
Inmiddels hebben we al meerdere malen gebeld naar het reisbureau en laten weten dat wij het er niet mee eens zijn dat wij zo ontzettend lang op ons geld moeten wachten. Vorige week kregen we zelfs te horen dat een bedrag wat al 'vrij' gegeven was, niet 15 maar 20 weken vastgehouden zou worden. Over het andere bedrag, dat via Airtrade loopt, is zelfs nog niets bekend. Het komt er op neer dat het 6-12 maanden duurt voordat we ons geld terug ontvangen.
We zijn steeds begripvol geweest voor de situatie, maar er zijn grenzen.
Onze vraag is of we hiermee akkoord moeten gaan of dat we stappen moeten ondernemen?
Met vriendelijke groet,
Mevrouw Van Rengs