Vandaag werd bekend dat er vanaf 6 april2009 weer subsidie kan worden aangevraagd voor zonlichtpanelen. Ikzelf wil dit ook graag, maar dat blijkt niet mogelijk. Oorzaak de "slimme meter" van Oxxio. Deze meter blijkt niet in staat om teruggeleverde energie te registreren. DIt had ik niet verwacht van een bedrijf dat zich profileert als groene stroomleverancier.
Deze meter hangt inmiddels bij duizenden huishoudens in de meterkast. Mensen die zonpanelen willen aanschaffen, moeten zich dus eerstafvragen of dat wel mogelijk is met hun meter.