Ik ben enkele weken geleden verhuisd naar een nieuw adres in dezelfde regio. Ik ben heel blij met mijn nieuwe flat, omdat hij meer dan 2 keer zo groot is als mijn vorige woning.
De Netbeheerder is Eneco en mijn stroomleverancier is Oxxio en ik denk dat ik tegen een van de minpunten van de vrije energiemarkt aanloop.
Van de buren kreeg ik te horen dat de woning ontruimd is, omdat de vorige bewoners een hennepkwekerij in de woning hadden. Om deze reden is ook door Eneco de elektriciteitsmeter weggehaald. De woningbouwvereniging heeft een afspraak met Eneco, dat er ten alle tijden binnen maximaal 2 weken een nieuwe meter in de woning geplaatst zal worden, in geval van het ontbreken van de meter. Inmiddelswoon ik nu een maand in de woningen heb ik nog steeds geen meter en dus GEEN STROOM! Wekenlang ben ik al aan het bellen en langsgeweest bij Eneco. Bij Eneco krijg ik telkens (op verwijtende toon) te horen dat het mijn eigen schuld is dat het zolang duurt (en zelfs "dat ik niet zo slim ben") omdat ik Oxxio als stroomleverancier heb. Meer dan 4 mensen bij Oxxio hebben heel erg hun best gedaan om mij zo snel mogelijk van stroom te voorzien (binnen 3 dagen!), maar de voortgang stagneert dus bij Eneco Netbeheer. Eneco Netbeheer maakt onmiddelijk een afspraak met je als je energie van Eneco hebt, maar als je een andere leverancier hebt gaat dit via een andere afdeling. Deze afdeling kan je als klant niet bellen, mailen of schrijven en zelfs de medewerkers van Eneco kunnen geen contact opnemen met deze afdeling. Niemand kan dus invloed uitoefenen op de wachttijd voor niet-Eneco klanten, die wel gebruik moeten maken van het Eneco net. Een baliebedewerker van Eneco Energie Den Haag heeft ook erg haar best gedaan om mij te helpen, maar kan ook niet in contact komen met de desbetreffende afdeling. Het enige wat Eneco Netbeheer mij kan vertellen is dat de switchafdeling 14 dagen de tijd heeft om nieuwe of verhuizende klanten af te handelen. Daarna kan er pas een afspraak gemaakt worden voor het plaatsten van een meter. En daarna is het nog maar afwachten hoe snel er dan een afspraak gemaakt kan worden. Dat is weer afhankelijk van de planning. Gezien deze berichten betekent dit voor mij dat ik dus nog minstens 3 weken moet wachten op stroom. Ik vind dit nu echt iets voor de uitzending van Kassa! Ik vermoed dat er nog meer mensen van deze handelswijze de dupe worden. Dit is de manier waarop Eneco Netbeheer omgaat met de vrije energiemarkt. Ik vind het een grof schandaal dat mensen hierdoor lang zonder stroom komen te zitten.
Zijn er nog meer mensen die dit meemaken of meegemaakt hebben?
De netbeheerder is Eneco Netbeheer en de leverancier is Oxxio.