BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Zitting zakt na 3 weken reeds in!

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
04-11-2006
  •  
2 antwoorden
  •  

Goedendag,

Wij hebbenop 6 oktobertwee stoelen (gispenachtige fauteuils, chromen frame en dikke met stof beklede rugleuning en zitting) geleverd gekregen van de firma Mobi (onderdeel van Van Til) te Alkmaar.

We waren er erg blij mee want ze stonden perfect en wat belangrijker is, de zit was zoals in de showroom: lekker hard en stevig. Omdat ik chronisch rugpatient ben let ik daar speciaal op. We waren dan ook blij eindelijk gewone stoelen (dus geen tuinstoel)in de huiskamer te hebben.

Echter reeds na2 weken leken de zittingen in te zakken. Om goed het verschil te kunnen bepalen besloten wij slechts een van de twee stoelen te gebruiken. Na 3 weken was dat verschil al duidelijk merkbaar. Opgemeten aan de zijkant van mijn arm vergeleken met de armleuning was het verschil al ongeveer 3,5 centimeter. Maar ook die stevige zit, die zo goed was voor mijn rug, was verdwenen. Je zit steeds meer IN de stoel in plaats van EROP!

Gebeld met de afdeling aftersales. Die man schoot gelijk in de verdediging: het was normaal dat het koudschuim van de zitting tot ongeveer 65% van zijn volume zou afnemen. Ik bracht daar tegenin dat men dat bij de verkoop wel had mogen vertellen. Het werd door de telefoon al een welles-nietes spelletje. Maar er zou wel een technishe man komen kijken.

Afgelopen vrijdag (4 weken na levering) kwam die man inderdaad. Hij constateerde het verschil in zit van de twee stoelen. Ook toen kreeg ik weer het verhaal van inzakken is normaal etc. etc. Maar ondertussen had ikreeds huiswerk gedaan en info gelezen over de eigenschappen van koudschuim: vormvastheid, stugheid en duurzaamheid. Kortom ook nu weer een welles nietes spel.

Ik heb toen een voorstel gedaan om tot een oplossing te komen: Wij gebruiken beide stoelen nog ongeveer 3 maanden. Daarna, als ze niet verder meer inzakken wordt de zitting opnieuw bijgevuld zodat de originele stevige zit weer (en voor langere tijd) terug is.

Het lijkt mij een zeer redelijk voorstel, de man zou het voorleggen aan zijn baas en binnen 2 weken krijg ik schriftelijk uitsluitsel. Ik heb er echter niet erg veel vertrouwen in, vooral niet omdat de man ook repte over het kostenplaatje......voor mij dan! Ik heb al direct gezegd dat het een garantieaangelegenheid moet zijn en dat ik niet van plan ben daarvoor extra te betalen. Ik ben nu bang dat ze straks zeggen: "u wilde toch een steviger zit vanwege uw rugklachten? Nou daar moet u natuurlijk wel zelf voor betalen."

Kortom ik tweifel over de goede afloop en heb een paar vragen:

Is het inderdaad normaal dat een zitting binnen een paar weken 3- 4 cm inzakt? Lijkt mij veel te veel in veel te korte tijd!

Wat zijn mijn rechten als de firma niet op mijn voorstel ingaat of ervoor wil laten betalen?

Had men mij in de winkel niet reeds moeten waarschuwen?

Wat moet ik doen als het niet goed afloopt? Is de klacht voldoende om met succes aanhangig te makenbij de geschillencomissie?

Wie weet er een onhafhankelijkeexpert om de klacht te beoordelen en evt. op papier te zetten?

Ik ben beniewd naar de reacties, en alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, Dirk en Marion

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.