Omdat ik een honden trimsalon aan huis ben begonnen hadden we zakelijke energie via Total gas&power. Omdat dit bijna af zou lopen werd ik gebeld voor een verlenging. Omdat mijn man dit soort dingen regelt, werd afgesproken dat ze s avonds terug zouden bellen als hij thuis was. Die avond werd er inderdaad gebeld over de energie dus mijn man dacht dat hij Total aan de lijn had en heeft een contract afgesloten. Helaas kwamen we er later achter dat dit niet via Total was maar een tussenbedrijf dat belde voor Essent. Omdat het zakelijk is, konden we het niet terug draaien want dan heb je geen enkele bedenktijd. Nu zitten we dus zelfs 5 jaar vast aan een duurder contract bij Essent, wat we nooit hadden gewild. Total heeft die avond niet gebeld en ook niet in de dagen erna. We kwamen er zelf achter. Nu krijgen we ook nog eens een fikse eindafrekening van Total met een boete vanwege de overstap. Essent neemt die niet over want...zakelijk. Dit is een financieel drama voor ons gezin...want nee, we hebben geen groot bedrijf dat zo'n tegenslag wel even kan incasseren. Nu vraag ik mij af of er echt geen enkele manier meer is om hier wat aan te doen? Wij staan ingeschreven bij het bel-me-niet register dus feitelijk had dat bedrijf dat voor Essent belde ons helemaal niet mogen bellen en zouden we ervan uit kunnen gaan dat het Total was die volgens afspraak terug zou bellen. Hebben we daar misschien nog een punt? Verder kunnen we uiteraard niks bewijzen want dan had m'n man beter moeten opletten wie hij aan de telefoon had. Het is echt een drama ????