Op 15 juni hebben wij een order bijX geplaatst obv een monsterpaneel, deze bevatte geen noesten en was max 1 m2. Tijdens de verkoop heeft de verkoper ons verzekerd van geen opgevulde noesten. Op 25 aug is de vloer bij ons gelegd. Direct na het leggen van de vloer hebben mijn vrouw en ik geeist, dat de vloer eruit gehaald zou worden, aangezien de noesten wit waren. Volgens deparketteur zou dit dan om een enorme schade gaan. Na het telefoongesprek met de fabrikant, gaf de parketteur aan, dat het bleek, dat de fabriek de schuurmachine te diep had ingesteld. De parketteur heeft vervolgens de gestopte noesten met olie bruin gemaakt. Op 31 aug. hebben wij de klachten gedeponeerd. Daarna is ons telefonisch , dat de parketteur de planken dubieus vond. In de daarop door ons ontvangen brief vanX van 2 sept. schetste men echter een totaal ander verhaal. De heer Y van Z (leverancier) is bij ons op inspectie geweest op 17 sept. Zijn advies was (mondeling verteld):"Geheel of gedeeltelijk vervangen van de vloer, waarbij gedeeltelijk vervangen het minst aan te raden was". In de brief van X is dit niet terug te vinden, alleen dat de vloer vrij druk is voor een Rustikal. Dit echter, is nooit een klacht van ons geweest. In geheelde winkel zijn er van alle lamel-parketten geen gestopte noesten te vinden. Als wij bij de verkoop gehoord hadden, dat de noesten werden opgevuld, hadden wij nooit voor de twin-plank gekozen. Hierna hebben wij een 2de 'expert' over de vloer hebben gehad en op basis hiervan heeft X besloten om de vloer niet te vervangen. Wel hebben zij toegezegd, om ons 5% korting te geven over het aankoopbedrag. Onze vraag is, of wij met de 5% korting akkoord moeten gaan, of dat wij voldoende sterk staan voor een evt. rechtzaak of iets dergelijks.