BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wie is verantwoordelijk voor een kapotte koelkast

Bijdrage door gebruiker
21-11-2008
4 reacties

Drie jaar geleden ben ik in een nieuwbouwhuis getrokken met een eveneens nieuwe keuken. De koelkast (Whirlpool aangeschaft via de Rab-groep) ervan heeft al een aantal keer problemen opgeleverd. Een afgebroken handgreep van het vriesvak, doorgebroken liggende platen.

Nu is sinds een aantal maanden de kast zelf aan het scheuren. Er zitten scheuren in van acht tot tien centimeter. Deze kan ik zelf niet veroorzaakt hebben. De garantie is net voorbij - toen ik begon met klagen overigens nog niet. De leverancier en fabrikant stellen da een inbouwkoelkast 8 tot 12 jaar moet kunnen meegaan. Om mij tegemoet te komen willen ze mijn kapotte koelkast vervangen voor ongeveer €400. Ik wil dat niet omdat ten eerste de koelkast nooit had mogen scheuren, dit kosten zijn die ik nog helemaal niet had willen maken - als het product goed was geweest, was dat ook niet nodig geweest,- ik er niet op vertrouw dat de vervangende (gelijkwaardige)koelkastbeter van kwaliteit is en ik niet binnen afzienbare tijd opnieuw een flink bedrag op tafel zal moeten leggen. Wat moet ik hiermee?

Alvast bedankt voor elk reactie.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.