Ik heb eind juni 2004 een konijn gekocht bij de dierenwinkel. Daar heb ik helaas het bonnetje niet meer van. Enfin, de konijn leek bij aankoop helemaal in orde te zijn. Maar na een tijdje bleek dat hij last had van olifantentanden. Dat is een erfelijke aandoening aan het gebit. De meneer in de dierenwinkel kon dat natuurlijk niet weten. De snijtanden van de konijn zijn een paar keer geknipt door de dierenarts omdat die dan anders heel moeilijk kon eten en drinken. Afgelopen woensdag zijn de snijtanden verwijdert door de dieren arts. Kosten van de operatie inclusief pijnstillers waren Euro 51,80. Mijn vraag is: Kan ik dit geld terugvragen van de dierenwinkel omdat ik eigenlijk een "product" heb gekregen wat niet in orde blijkt te zijn?
Ik heb dit ook gevraagd aan de dierenwinkel en zij zeggen dat de dier niet ziek is en dat het misschien ook mijn fout is dat de konijn olifanten tanden had. Door verkeerde voeding geven enzo. Dat is dus helemaal niet waar!! De dierenarts zei zelf dat het een erfelijke aandoening was.
Er is toch een wet die zegt dat je recht hebt op vergoeding ofzo tot 6 maanden na aankoop??
Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt.