19 December 2009 kochten mijn man en ik een bankstel bij Woonsquare. Op 10 Maart 2010 werd het bankstel thuis gebracht, maar de bezorgers hadden erg weinig tijd dus konden wij het bankstel niet zogoed nakijken maar al gauw bleek dat het bankstel scheef stond (wiebelde), scheef was aan kussens, rug kussen zakt aan 1 kant in, een spleet tussen beide kussens zat, voetensteun als ze beide uitgeklapt zijn er verschil in hoogte inzit en nog de nodige fouten stiksels had. Mijn man belde nog dezelfde dag maar wij moesten dit melden via internet. Dit s`avonds gelijk gedaan en foto`s genomen op klaar lichte dag. Op 31 Maart kwam er een monteur die zei dat hij met een beetje buigen aan het frame en trekken aan de kussens deze problemen wel op kon lossen. Ik zei hem hier niet me akkoord te gaan en dat wij een nieuw bankstel eisten. Volgens monteur ging dit niet gebeuren en zou hij het erover hebben op de zaak en dan zouden wij het wel horen. 14 April kregen wij te horen dat ons bankstel 19 Mei opgehaald zou worden en netjes opgeknapt werd. Dit wilde wij natuurlijk niet dat een nieuw bankste opgeknapt zou worden dus belde wij onze rechtsbijstand verzekering. Daar werd verteld dat je ze altijd die mogelijkheid moest geven en lieten wij dus ons bankstel ophalen. Ditt alles zou 6 weken duren . Bankstel werd opgehaald en wij kregen een vies laag bankstel als leen bank maar ja hadden iets om op te zitten nadat ik het had schoon gemaakt. Op 25 Juni kregen wij een brief dat het bankstel teveel gebreken had en had er een heel nieuw bankstel besteld zou worden en dat wij ons oude bankstel als leen bankstel zouden krijgen totdat nieuwe bankstel er was. Op 10 Juli werd ons oude bankstel zolang terug gebracht. Ook dit zou alles bij elkaar 6 weken duren voordat het nieuwe bankstel er was. Vorige week 6 Oktober waren wij het zat want hadden nog niets gehoord over ons bankstel en zijn gaan bellen en ja hoor wilde ons net bellen nieuwe bankstel was er en zou goed nagekeken worden voordat hij geleverd werd. Afgelopen vrijdag werd er dan eindelijk gebeld en wordt onze nieuwe bankstel thuis gebracht hippie hoers.
Maar nu wordt ons verteld dat de garantie doorgaat van ons vorige bankstel en niet dat nu wij een nieuw bankstel krijgen er ook nieuwe garantie op krijgen. Gebeld met Woonsquare en daar wordt ook verteld dat dit NOOIT het geval is en dat wij nu op het nieuwe bankstel maar tot 10 Maart 2011 volledige garantie hebben. Na die datum moeten wij en de voorrij kosten betalen en een gedeelte van het arbeidsloon. Nu wilde ik aan u vragen is dit zo of worden wij door deze zaak nogmaals in de boot genomen.
Het is toch al belachelijk dat we vanaf Maart al bezig zijn om te weten wat we nu weten een nieuw bankstel te krijgen.
Wie kan ons vertellen of de garantie van het vorige bankstel dus gewoon doorgaat met het morgen nieuw geleverde bankstel of moeten wij alsnog onze rechtbistand verzekering erbij gaan betrekken.
Gr. Jos