Ik heb in december op papier een demo keuken gekocht bij Grando keukens. Omdat het ging om een demo keuken zat de inbouw er niet bij inbegrepen. Nu in Maart zou de keuken worden ingebouwd door een kennis, die bij een keukenbedrijf werkt, maar die heeft een ernstig ongeluk gehad en kan dus niet meer ...
Ik heb Grando gebeld en die stuurde een eigen aannemer langs. Deze begen gelijk al met het verhaal dat ik met deze actie het probleem van een demo keuken weer terugspeelde naar Grando omdat die keukens nou eenmaal nooit meer goed passend zijn te maken. Nu naar veel bellen kan hij de keuken wel plaatsen voor 19 maart a.s. maar kan niet garanderen dat dit ook voor deze datum gebeurd. Hij heeft de prijs ongelovelijk opgedreven tot 1700€ volgens hem voor 2 dagen 2 man, en aanpassingen van de keuken.
Mijn vertrouwen in deze aannemer is tot een triest peil gezakt en erger nog het vertrouwen in die hele mooie keuken ook.
De keuken is nog niet betaald, maar nu ben ik bang dat ik een keuken geleverd krijg, die dus van alles mankeert en waar ik dan 5000€ voor moet gaan betalen.
Wat zijn mijn rechten, ben ik bv verplicht deze keuken af te nemen?Of kan ik de verkoper dwingen de schade te laten herstellen? en hoe ga ik ermee om als ik een ander bedrijf vind die het wel gegarandeerd voor die datum kan plaatsen? Ik bedoel de eventuele zichtbare schade na het monteren van de keuken?