Mijn (nieuwe) wasmachine is defect geraakt doordat een z.g. kleurendoekje de pomp heeft laten vastlopen. Geen garantie zegt Elektrolux vanwege externe oorzaak dus een rekening van 132 euro. De monteur van Elektrolux/AEG vroeg voor de aanvang van de reparatie al:"gebruikt u soms een kleurendoekje ?" Dit defect komt namelijk steeds vaker voor doordat het doekje in de wasmachine heel kein wordt en dan door de trommelgaatjes wordt opgezogen door de pomp, die vervolgens vastloopt. Het record van de monteur was 10 doekjes in 1 wasmachine. Bij mij was het na 1 keer al raak. Op de gebruiksaanwijzing staat: volkomen veilig voor uw was en wasmachine. Leg het doekje onder in de trommel. Er staat NIET dat dit doekje (net als bij beugel BH's) in een netje moet. De leverancier gebeld. Men had er, in tegenstelling tot de dagelijkse ervaring van AEG/Elektrolux, nog nooit van gehoord. Ik moest maar een klacht indienen Dat heb ik gedaan ingevolge het Burgelijk Wetboek onder het hoofdstuk productaansprakelijkheid, Ondanks herhaald verzoek reageert de leverancier in het geheel niet.
Wat moet ik nu doen?
Is het wellicht en onderwerp voor KASSA?