BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waar komen al die bellende 'energie-makealaars' ineens vandaan?

Bijdrage door gebruiker
16-11-2020
162 keer bekeken
23 reacties

Ik word de laatste tijd continue gebeld door bedrijven die beweren dat ik klant bij ze ben, dat ik gebruik heb gemaakt van hen om altijd de laagste energieprijzen te krijgen. De eerste keer gaf ik aan dat ik geen documentatie had van het feit dat ik klant bij hen zou zijn ('Maar hoe komen we anders aan uw gegevens, mevrouw?') en bij de vraag om informatie per mail of post, krijg je steevast het antwoord dat dit wegens privacy niet mogelijk is. Ze kunnen je wel een contract toesturen, maar dat moet je dan doorlezen terwijl je aan de telefoon zit. Ook al zou je bij dezelfde aanbieder blijven (voor een lagere prijs) zou je volgens hen gewoon klant blijven, maar in het contract staat duidelijk wat anders.

Ik word steeds weer door andere nummers gebeld, door andere personen (die allen heel vasthouden en vaak onvriendelijk zijn), en allen beweren ze dat ik al klant ben. Hoe komen zij allen aan mijn informatie, hoe weet ik (mocht ik met ze in zee willen gaan) dat het legitiem is, en hoe kom ik af van die telefoontjes? Het bel-me-niet register lijkt een zinloze zaak, en ik wil gewoon af van dit soort ongevraagde telefoontjes.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.