Hallo,
ik heb in december 2012 bij Tegel Outlet (www.tegel-outlet.com) een partij tegels besteld. Deze waren niet op voorraad maar zouden in januari geleverd worden. Er werd wel een aanbetaling gevraagd van 20%, deze heb ik voldaan (volgens mij is een aanbetaling niet eens verplicht?). Vervolgens is de leverdatum van de tegels enkele keren uitgesteld en kunnen we ze pas nu, medio maart, geleverd krijgen. Nu liggen ze klaar om bij ons thuis bezorgd te worden en wordt er van ons geëist om het restantbedrag van de factuur (totaal meer dan € 2000,-) te voldoen alvorens de tegels ook daadwerkelijk geleverd worden.
Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn en enige flexibiliteit en tegemoetkoming (gezien de fors uitgestelde levering) te verwachten. Daarbij vermeld dat ik pas wil betalen als het geleverde product ook geheel in orde blijkt te zijn. Hierin gaat de leverancier niet mee en aangezien ik de aanbetaling al gedaan heb sta ik met de rug tegen de muur.
Kan dit zomaar?
Met vriendelijke groet,
een verbaasd consument