Hallo Kassa,
Het gaat over betaling van VITENS water
Ik betaalde elke maand via acceptgiro betaling via mijn bank het gebruik van water. Dit is een bedrag van € 8,33
Nu is dit een paar keer fout gegaan en kreeg ik in maart 2012 een incasseerder aan de deur. Ik heb toen, met extra kosten alles(€181) betaald. Maar die incasseerder had alleen een bonnetje dát ik had betaalt, maar geen echte rekening waarvoor ik moest betalen.Daarvoor moest ik kontakt opnemen met vitens.Dat heb ik gedaan en ze zouden mij een overzichtje sturen. Deze moet ik nog steeds krijgen.Ik heb meteen daarna mijn bank opdracht gegeven om dit automatisch te gaan doen, maar blijkbaar heb ik, in plaats van1 april 2012 als aanvangsdatum, 1 mei aangegeven. Dus de betaling van april is niet gebeurt. Nu krijg ik gisteren 21 mei een brief in de bus, met "VOORKOM AFSLUITING"
en daarin staat, dat ik binnen 2 dagen € 77,33 moet betalen anders word ik afgesloten. En dan lopen de kosten op tot €216,00. Dit alles dus, omdat ik EEN KEER geen € 8,33 heb betaalt.Uiteraard heb ik vitens gebeld, maar de dame aan de andere kant van de lijn wist mij alleen te vertellen, dat zij er niets aan kon doen, dat dat de richtlijnen waren. Toen ik zei, dat ik het een belachelijk bedrag vond en zeer "klant-onvriendelijk,zei de mevrouw wel dat een klacht kon indienen bij de "klachtenlijn van vitens" maar ze had geen adres. Het bedrag van € 77,33 heb ik vandaag betaalt, maar ik zou toch graag weten, of dit normale bedragen zijn en wat "kassa" hiervan vind. Het is bij vitens dus zo, als je één keer niet betaalt krijg je binnen 1 maand een deurwaarder aan de deur met een rekening die +/- 950% is verhoogd.
M.v.gr. J.P. van der Velden
Zevenaar