Ik heb een hondenriem merk Flexi 3-5 classic welke geschikt is voor honden van tot 50 kg.
Afgelopen vrijdag wilde ik mijn labrador uitlaten. Ik opende de poort en op dat moment zag mijn hond de kat van de buren waardoor hij als een pijl uit een boog achter deze kat aan vloog. Gevolg: Omdat mijn hondenriem niet goed oprolde had ik een gedeelte van de lijn in mijn hand .Door de enorme kracht van deze sprint sloeg de lijn om mijn vinger heen waardoor mijn vingerkootje tot aan het bot werd afgescheurd. In het begin besefte ik niet wat er was gebeurt totdat ik mijn hand zag en hier alleen een bot zag in de plaats van mijn vinger. Helaas kon het vingerkootje dat 3 meter verder in de steeg lag niet meer worden geplaats waardoor ik nu moet afwachten of de schade tot deze amputatie beperkt blijft. Zijn er meer mensen die deze vreselijke ervaring hebben gehad met deze hondenriem?