Bosch heeft een actie met een verlengde voor huishoudelijke apparatuur. De standaard garantieperiode wordt verlengd met 3 jaar, zodat je 5 jaar garantie hebt. Deze verlengde garantie kan aangevraagd worden bij aanschaf van minimaal4 bosch apparaten.
Voor onze nieuwe keuken heb ik 6 apparaten van Bosch aangeschaft. Onze keukenleverancier levert geen keukenapparatuur. De apparatuur heb ik online aangeschaft 5 apparaten bij leverancier A en 1 apparaat al eerde bij leverancier B.
Om garantie te krijgen is het noodzakelijk de aankoop online te registeren. Voor vier apparaten lukte dat prima, die stonden op 1 factuur.
De volgende factuur kon ik niet meer invoeren, want ik kwam niet meer aan het minimum van 4 apparaten. Maar die had ik al ingevoerd!
Bosch stelt dat alleen apparaten gekocht bij één leverancier binnen de garantie voorwaarden vallen.
Ik kan hoog en laag springen over het hoe en waarom dit dan bij één leverancier moet zijn, ik krijg geen antwoord op mijn vraag.
Alleen als antwoord dat dit zo is en niet anders.
De vijf apparaten bij leverancier besteld staan gezamelijk op een offerte. 1 apparaat had een iets langere leverduur en kwam later, dus appart gefactureerd. Meerder verzoeken om de garantievoorwaarden juist toe te passen hebben geen effect, ik krijg gewoon geen antwoord.
Bellen is al helemaal een drama, ik heb al meerderen malen 20-30 minuten in de wacht gestaan voordat ik een medewerker aan de telefoon kreeg die me vervolgens niet kon helpen. En de belofte om teruggebelt te worden is nog geen enkele keer nagekomen.
Wat kan ik nu nog doen om Bosch zover te krijgen dat ze wel dat ze de voorwaarden naleven.
-