Binnenkort verhuis ik naar een andere regio. Een mooie gelegenheid om over te stappen van stroomleverancier om2 redenen: a) mijn huidige leverancier Nuon rekent 13,50 verhuiskosten en b) de netwerkbeheerder in mijn nieuwe woonplaats is Essent en ik heb beheer en levering graag in dezelfde handen (gevoelskwestie).
Simpel plan opgesteld: mijn oude adres verlaat ik op 1 november en meldt mij dus keurig volgens contract 30 dagen van te voren af bij Nuon. Mijn nieuwe woning komt per 1 oktober al beschikbaar en ik wil dus graag vanaf die datum klant worden bij Essent. Bijkomend voordeel: het bespaart mij die 13,50 euro aan kosten aangezien Essent geen aansluitkosten berekend.
De praktijk blijkthelaas anders: Essent wil mij alleen aannemen als klant NADAT ik met Nuon ben verhuisd naar mijn nieuwe adres (en dus onnodig 13,50kosten heb gemaakt). Over de redenis Essentnogal vaag: dit varieert van problemen voorkomen in het berichtencentrum(?) tothet niet kunnen hebben van 2 contracten op dezelfde naam. (Ik heb overigens meerdere mensen gesproken bij Essent, dus het was niet toevallig een onwetende vakantiekracht)
Vervolgens met de DTe gebeld, maar die konden mij ook niet verder helpen. Als het beleid van Essent mij niet beviel kon ik het altijd bij een andere leverancier proberen.
Nu is mijn vraag: klopt het inderdaad dat het niet mogelijk is om te switchen van leverancier tijdensde verhuizing? Met andere woorden: datmen altijd eerstde oude leverancier moet meeverhuizen naarhet nieuwe adres en dan pas kan switchen? En waarom is het niet mogelijk om voor 2 verschillende adressen bij 2 verschillende leveranciers een contract te hebben (mensen met een vakantiehuisje hebben dus geen keus...?)
Graag hoor ik de ervaringen van andere consumenten over tegelijkertijd verhuizen en switchen van leverancier of ben ik de enige die hier tegen aanloop?