BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vergoeding ongemakken Ikea nexus keuken

Bijdrage door gebruiker
02-09-2008
Reageer

Twee jaar geleden heb ik een nieuwe nexus keuken gekocht bij Ikea.Helaas heb ik hem nu nog niet.Eerst was het wachten omdat er nietgeleverd kon worden, toen was het omdat ze een andere fabrikant hadden gevonden omdat de lak er snel afging, zo ook bij mij en nu is het wachten op een vergoeding van mijn oude rekening van het plaatsen destijds.Ik ben echter niet van plan nu weer een bedrijf voor te schieten nu vandaag de frontjes zijn geleverd.Tevens vraag ik me af of ik nieuwe handgrepen kan verlangen.Deze moeten eraf, ik ben bang voor beschadigingen en bovendien zijn ze niet meer te leveren.Ik mis er twee.Tevergeefs heb ik gebeld met de vraag mij terug te bellen.Steevast is meneer Bloemink niet aanwezig en zal er een briefje op zijn bureau gelegd worden met het verzoek mij terug te bellen en mijn vragen te beantwoorden.Helaas, nu een dikke week later ontang ik een brief met twe antwoorden die ik al had.Dat waren mijn vragen niet en bovendien vind ik het een enorme vorm van desinteresse.Mijn achterplaat van mijn koel-vriescombinatie was nl binnen 6 maanden al compleet gescheurd en dus vroeg ik wederom wat daar mee gaat gebeuren.Nu staat er in de brief dat ik een servicemonteur kan laten komen maar....als er geen storing in het apparaat gevonden wordt, valt het niet onder de garantie!Hier is toch gewoon spraken van complete vervanging?

Tevens ben ik van mening dat ik toch echt ter compensatie een goed bedrag mag ontvangen.Ongemakken, talloos vrij nemen en al twee jaar in een onafgemaakte keuken leven met alle ongemakken van dien.Nergens een excuus!Mondeling is mij toegezegd dat zodra de nieuwe fronten geplaatst ijn er een vergoeding kwam.Het is toch niet meer dan logisch dat ik dat van tevoren weet zodat ik ja dan nee accoord kan gaan?

Alleen het talloze bellen(10ct p m) en al het opzoeken en opsturen van elke bestelling etc kost mij al genoeg !

Wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen?

Met vriendelijke groeten,alvast bedankt

Joan Barbara

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.