Ik lees net een stuk over een valliant hr-solide ketel waarvan de driewegklep is blijven hangen.
Wij hebben er ook een met hetzelfde probleem, wat na 1.5 jaar al begon.Ook al enkele malen een monteur over de vloer gehad. Ook hier bleek het inderdaad om o-ringen en het gebruik van een stug stroperig vet te gaan. Maar de vervangende klep had (bleek na een tijdje) hetzelfde probleem.
Door dit hangen van de klep en dus gasverbruik bij elke keer dat je warm water vraagt (al is t maar om je handen te wassen) hebben wij een gasrekening van 'heb ik jou daar'. Wij ontdekten namelijk pas na de winter dat de verwarming brandde terwijl de thermostaat uit stond. Nu is mijn vraag dus: wie kan ik hiervoor aan z'n jasje trekken? De verkoper, valliant, of honywell. En hoe pak ik dit aan, want ik heb al om de reparatierapporten gevraagd, maar die krijg ik niet. Van de verkoper niet en van valliant ook niet. Die stuurt mij weer naar de verkoper.
Wij houden nu elke maand de meterstanden in de gaten, bij enige afwijking spurten we naar de ketel en proberen of de wissel werkt. Tot nu toe gaat het goed, en zijn bijna een jaar verder zodat we kunnen bewijzen wat ons normale verbruik is.
p.s het gasverbruik is daadwerkelijk volgens de meterstand verbruikt, en dus geen spookrekening. Het enige waar het verbruik vandaan kan komen is de combi-ketel.
Alvast bedankt,
Lies