Het is wel even een lang verhaal, maar als iemand er iets nuttigs over kan zeggen, dan hoor ik het graag.
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar in april bijna alle meubels besteld bij Goossens in Nuenen. Op dat moment was het voor ons onzeker wanneer precies de meubels geleverd konden worden, omdat de mensen die in het huis woonden waar wij in gingen wonen op een nieuwbouwhuis wachtten. We hebben de leveringsdatum toen in december gezet. Al snel bleek dat dit niet haalbaar zou zijn, dus hebben we de meubels kunnen verzetten naar week 15 van dit jaar (rond april). We belden Goossens op om te vragen welke dag precies ze de meubels kwamen leveren. Nu bleek dat de slaapkamermeubels op tijd geleverd konden worden, maar de meubels voor in de huiskamer hadden een verkeerd laklaag en waren dus alweer terug gestuurd naar de fabriek. Dit zou 5 weken gaan duren. (week 20)We besloten om gebruik te maken van de leenmeubels die ze aanboden. Dit was zelf ook al een lachtertje, want dat waren twee verschillende soorten meubels,namelijk licht en donker. Ook kregen we een korting van 250 euro.Nog voordat de 5 weken verstreken waren kregen we een brief van Goossens waarin stond dat het binnen de 5 weken niet haalbaar was en dat het 10 weken werd. (week 25 dus) Maar ze deden natuurlijk wel hun uiterste best om het proces te versnellen. We hebben toen gebeld en kregen nog 125 euro korting.Nog voordat het week 25 was, kregen weeen kaart waarop stond dat we contact op moesten nemen. Dit had ik gedaan en nu vertelden ze mij dat de meubels pas in week 33 geleverd kunnen worden. Dat betekent dus 18 weken later dan eigenlijk de bedoeling was. En dat alleen voor een verkeerde laklaag. Mijn vriend heeft toen de filiaalmanager gesproken en er kon nog een keer 125 euro korting vanaf. De buffetkast en de salontafel konden toch wel in week 26 komen. Maar de rest van de meubels niet. Dezetwee meubels zijn dan ook afgelopen maandag geleverd. Wel jammer dat we op die meubels de spinnenwebben aantreffen. We vragen ons dan ook af hoe lang ze al in het magazijn hebben gestaan. Na het gesprek met de filiaalmanager hebben we een brief naar de directie geschreven en daar hebben we uiteindelijk een reactie op gekregen. We konden nog een keer 75 euro krijgen. Hier zijn we nog niet mee akkoord gegaan. Want dit is nu eigenlijk onze vraag. De korting zit nu op zo'n 10% van het aankoopbedrag. En dat is iets wat je bij andere winkels al vaak zo krijgt.
Dus wie weet wat wij in zo'n situatie kunnen eisen? Ik hoop dat iemand een goed antwoord heeft op onze situatie.