BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tele2 ongevraagd en zonder toestemming Basis Bellen aan het contract toegevoegd.

Bijdrage door gebruiker
20-11-2018
8 reacties

Ik had een jaar geleden een tv en internet abonnement met Tele2 afgesloten. Hierbij heb ik duidelijke en specifiek aangegeven dat ik geen bellen in het pakket wil, omdat ik nooit een huistelefoon heb gehad. Sinds augustus heeft Tele2 Basis Bellen ongevraagd en zonder toestemming aan mijn contract toegevoegd. Dat de abonnement kosten verhoogd zouden worden door marktwerking was doorgegeven, maar dat er een abonnenment eenzijdig aangevuld/gewijzigd zou worden was absoluut niet aangeven. Had ik dit eerder ontdekt, dan had ik er zeker eerder over gebeld en het contract eerder opgezegd. Nu kwam ik er pas achter nadat mijn abonnement bijna verliep en ik een verlenging overwoog. Ik heb dus sinds augustus elke maand 2 euro extra moeten betalen voor een dienst dat ik niet heb gewild of toestemming voor heb gegeven. 2 euro lijkt niet zoveel, maar voor iemand met een uitkering en genoodzaakt de voedselbank aan te spreken tellen de euro's wel op.

Ik heb Tele2 hierover gebeld en verzocht het onterechte geld terug te storten. Tele2 klantenservice antwoordde dat ze hier niets aan kunnen doen en dat het wettelijk mag, daarbij verwezen naar de algemene voorwaarden. Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en constateer dat er een onredelijk clausule in hoofdstuk 5 zit dat consument onvriendelijk is.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe krijg je je geld terug?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.