BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Stand slimme meter komt niet overeen met het overzicht bij energieleverancier

  •  
16-04-2025

Een slimme meter is er om afgelezen te worden toch?

Daarom zou ik graag willen weten waar de kink in de kabel zit als de standen niet overeenkomen met het dagelijks overzicht.

En natuurlijk altijd in het nadeel van de consument.

Na gemaild te hebben met de energieleverancier, komt er geen antwoord terug.

De smoes dat ze de oplevering van de zonnepanelen niet kunnen verwerken, gaat niet meer op als men een slimme meter heeft die men zelf ook af kan lezen.

Geeft de netbeheerder de verkeerde meterstand door?

Of pikken de energieleveranciers iedere keer beetjes weg bij de consument?

Ook zit er een groot verschil met de app van de zonnepanelen en de stand op de meter.

Zo wordt men aan 2 kanten benadeeld en gaat het toch om serieus geld (maal het aantal aansluitingen)

Ik heb het ruim 3 maanden iedere dag bijgehouden en er is geen 1 week, dat er geen verschil zit in de standen.

Er zit nu soms al een negatieve stand van 60 eenheden per week verschil in en dan moet de zomer, met een grotere opbrengst nog komen.

Wie kan er aansprakelijk gesteld worden hiervoor?

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.