De installateur van mijn zonnepanelen installatie is failliet. Echter is nu de omvormer (van het merk Solar Edge) kapot gegaan, nog tijdens de garantie. Omdat de installateur failliet is moet ik op zoek naar een nieuwe installateur. Deze gaat echter wel flinke kosten doorberekenen voor het vervangen van de omvormer aan mij als consument omdat Solar Edge deze kosten niet dekt. Zij sturen eigenlijk alleen een nieuwe omvormer. Mag dit zomaar? Daarnaast wil Solar Edge ook de gemiste zonneopbrengst niet compenseren (ruim 650kWh)?
Ik begrijp dat een nieuwe installateur hier niet op zit te wachten als zijn kosten niet/nauwelijks gedekt worden, maar ik heb als consument toch het recht dat dit onder garantie word vervangen. Ik neem aan zonder flinke kosten hiervoor...?
Ik heb begrepen dat er veel meer mensen zijn die hier tegenaan lopen.
Daarbij is de communicatie met Solar Edge super lastig. Het is alleen via een chat en zij willen eigenlijk alleen contact met de installateur en niet met mij als eigenaar van de installatie. Daarnaast mocht ik ook niet zelf de omvormer laten vervangen, maar moest het wel een Solar Edge installateur zijn..
Is het mogelijk om hier bijstand in te krijgen? Of het als onderwerp naar Solar Edge aan te gaan?
Ik voel mij als consument enorm benadeeld, want het betreft een interne hardware fout... (Garantie dus)
Ik hoor het graag.
Mvg,
Marjolein
Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.