BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slecht werkende warmtewisselaar

Bijdrage door gebruiker
02-07-2008
16 reacties

Als huiseigenaar van een nieuwbouwwoning in de Vinexwijk Leidsche Rijn ben ik verplicht warmte af te nemen van Eneco Energie. Begin dit jaar staat er een Enecomonteur op de stoep die de batterij van de warmtewisselaar komt vervangen.''Prima'' denk ik, ''een batterij moet nu eenmaal vervangen worden''. Enkele weken geleden krijg ik echter een naheffing van maar liefst €510,- te betalen voor 22 juni. Nu ben ik zo modern dat ik telebankier en zag tot mijn verbijstering dat Eneco zo brutaal was de gewraakte €510,- reeds 17 juni van mijn rekening af te halen. U begrijpt dat ik woedend over zoveel brutaliteit onmiddelijk klantensevice van Eneco heb gebeld. De juffrouw die ik na lang wachten aan de lijn kreek kon mij niet helpen. Zij had nog geen bewijs dat het geld bij Eneco was bijgeschreven. Inmiddels heb ik het bedrag teruggevorderd en weet niet goed raad met de situatie.

Mijn vragen: Moet ik boeten voor een apparaat waar Eneco eigenaar van is?

Moet ik het nemen dat Eneco ongevraagd grote bedragen van mijn rekening haalt zonder mij daarvan toestemming te vragen? Voor het zelfde geld had ik het ook nog twee keer betaald.

Ik hoop dat u mij kunt helpen met deze zeer vervelende kwestie.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.