Juli 2014 hebben wij een bestelling geplaats bij Sfeervolle Shutters in Gouda voor een aantal houten jaloezieen.
In de winkel werd ons een leveringstermijn van 8 weken beloofd. Na 9 weken gewacht te hebben en nog geen enkel sein van levering, hebben we ze maar even gebeld met de vraag wanneer ze geleverd zouden gaan worden.
Er werd ons verteld dat er pas geleverd wordt als de container die vanuit china zou moeten komen vol zit en niet eerder. Hier konden ze geen datum over geven.
Erg gefrustreerd hebben we uiteindelijk 15 weken (November 2014) moeten wachten op onze jaloezieen.
Bij levering bleek alleen 1 jaloezie te kort te zijn. Deze hebben ze opnieuw besteld in China en zou kostenloos omgewisseld worden. Het bedrag voor de te korte jaloezie heoven we pas te betalen als deze wordt geleverd á € 80,-
Inmiddels zijn we al weer bijna 6 maanden verder na plaatsing en hebben nog steeds geen enkele indicatie van wanneer deze geleverd gaat worden. Als je ze belt dan kunnen ze daar ook niets over zeggen.
Wat kan ik doen als de jaloezie uiteindelijk over een tijdje geleverd gaat worden. Ik heb hier dan waarschijnlijk een jaar of langer op gewacht!? Moet ik nog betalen of hebben ze de redelijkheid van hun levertermijn zo ver overschreden dat ik onder betaling uit kan?