BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service....nog nooit van gehoord!

Bijdrage door gebruiker
04-11-2014
2 reacties
Ik heb een zeer slechte ervaring meegemaakt met het bedrijf Bio-Ethanolkachels.nl in Nijmegen.
Wij waren enthousiast na het lezen van de informatie op de website en hebben een bezoek gebracht aan Nijmegen (1½ uur rijden). De ontvangst was hartelijk en de voorlichting uitstekend. Hier was niets op aan te merken. Na een goede deal te hebben gesloten werd ons verteld dat de levertijd ongeveer 5 weken zou duren. Na 5 weken belde ik om te informeren of er al iets bekend was en ik kreeg een onsamenhangend verhaal. Het kwam erop neer dat het iets langer zou duren. Ik merkte enige irritatie bij de heer [naam verwijderd - redactie] omdat ik nou eenmaal duidelijkheid wilde hebben. Het maakte ons niet zoveel uit dat het langer ging duren, maar je wilt ergens naar uitkijken. Uiteindelijk kregen wij na 7 weken het langverwachte telefoontje en Mijnheer [naam verwijderd - redactie] ‘deelde meteen mede’ dat de kachel binnen was en op donderdag bezorgd zou worden. Er werd niet gevraagd of dit schikte, het was puur een onpersoonlijke mededeling. Ik zei dat wij elke dag in die week konden behalve op donderdag.
Ik verwacht niet dat hij van maandag tot zondag kan bezorgen, maar twee of drie dagen in de week als optie zou niet zo gek zijn in deze tijd.
Maar er was geen andere optie mogelijk en Mijnheer [naam verwijderd - redactie] bleef star vasthouden aan de donderdag. Hij zei dat hij 4 kachels binnen had gekregen en deze op die dag wilde bezorgen. Maar eigenlijk was dat ons probleem niet, maar het werd het wel. Hij zei letterlijk: “Ik ga niet voor één kachel naar uw woonplaats rijden”.
Deze service verwachte ik anders wel voor 1600,00. De toon was hiermee gezet en deze ‘verkoper’ werd ietwat onvriendelijk. Ik belde hem later terug, omdat ik had geregeld dat ik eerder weg kon vanuit mijn werk, maar wilde met hem toch nog mijn onderbuik gevoel delen. Mijnheer [naam verwijderd - redactie] werd onbeschoft, liet mij niet uitpraten en vertelde dat hij een bedrijf had en geen tijd had om hierover te discussiëren. Alsof ik niet werk en afspraken heb. De toon werd harder en van de in eerste instantie aardige en hartelijke verkoper, was nu niets meer van over. Ik zei dat ik niet gediend was van deze aanpak en hier ook geen 1600,00 voor betaal. Waarna hij doodleuk ophing!
Dit is de laagste vorm van communicatie, respectloos en zo onprofessioneel. Waar haalde hij het lef vandaan….
Ik heb hem niet voor rotte vis uitgemaakt, maar wilde graag gehoord worden en begrip krijgen voor mijn situatie, zeker als ik de consument ben en zijn brood op de plank breng.
Maar blijkbaar had hij genoeg verdiend deze maand, want nadat mijn vrouw in de avond hem opnieuw belde hing hij meteen weer op. Wat een onbeschofte hork! Waar bedrijven als bosjes failliet gaan en hun best doen om hun hoofd boven water te houden, gaat deze verkoper op deze manier met zijn klant om. Voor ons nog steeds onbegrijpelijk.
Gelukkig hadden wij niets aanbetaald. Wij hebben niets meer van hem vernomen en zijn achteraf blij dat wij geen zaken met hem hebben gedaan. Als je dit vooraf meemaakt, hoe zal de service achteraf dan zijn?! Mijnheer [naam verwijderd - redactie] heeft ons letterlijk in de kou laten staan, wij wilde heel graag de kachel hebben, maar het mocht niet baten. Inmiddels hebben wij een andere kachel besteld en deze werd keurig bezorgd op een dag die ons en de verkoper uitkwam. Dat noem ik nou service.
Mocht je toch zaken willen doen met dit bedrijf geef ik als tip, betaal zeker niet aan en vraag naar de leveringsvoorwaarden!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.