Beste experts,
Tweede week augustus hebben wij bij Profijtmeubel een hoekbank gekocht met een extra hocker, kosten €860,-. Na een ellendig lange levertijd met veel vertraging door (volgens Profijtmeubel) de leverancier,kregen we half november eindelijk onze bank en hebben we deze ook betaald.
Vervolgens kwamen we er achter dat we drie maanden hadden gewacht op eenbank die aan alle kanten bij elkaar hangt van de fouten. De hoekdelen hebben te veel stof en lubberen daardoor aan de boven- en onderkant, op het frontpanel van eenhoekdeel zit de stof verkeerd om waardoor er een kleurverschil is bij bepaaldelichtinval,hetzelfde hoekdeel is ongeveer 5cm lager dan de rest van de bank, de koppelstukken tussen de bankdelenblijven niet (vast)zitten en een hocker is aan de onderkant lager dan de rest. Al met al, een groot drama.
We hebben hiervan melding gemaakt op23 november (binnen een week na het leveren)en 2weken later is er vanuit Profijtmeubel een meneer langs geweest om foto's te maken. Deze meneer vertelde dat de bank opgehaald zou worden, wij een leenbank zouden krijgen, de bank gerepareerd zou worden en we weer ongeveer 12 wkn moesten wachten. Daar hebben we meteen iets van gezegd en vervolgens zei de verkoper bij Profijtmeubel dat we dan een nieuwe bank zouden krijgen en de bank die we nu hebben zou worden opgehaald. Let wel, alle communicatie komt van onze kant want Profijtmeubel zelf laat niets van zich horen.
Nu ben ik er vandaag (bijna een half jaar na het bestellen van de bank) weer geweest om te vragen wat de status van onze bank is. Vertelt diezelfde verkoper mij dat de leverancier van de bank zelf contact metmij opneemt voor een nieuwe service-afspraak wantze willen bij ons thuis langs komen om de gebreken op te lossen. Meteen zei ik dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat kleur- en hoogteverschillen thuis op te lossen zijn, maar volgens hemmoesten we gewoon afwachten want hij wist verder ook niets. De communicatie ging tussen het hoofdkantoor en de leverancier en daar stond hij buiten...
Nu heb ik het ondertussen eigenlijk al helemaal geschoten omdat iksinds half augustus (de besteldatum, bijna een half jaar geleden dus) ik nog geen goed product gehad heb. Daarnaastmoet ik constant zelf overal achteraan en zoals de verkoperzijn verhaal vandaag deed, begreep ik dat onze bank gerepareerd gaat worden en niet vervangen wordt.
Het liefst wil ik dat Profijtmeubel die bank ophaalt en mijn geld terugstort zodat ik een andere bank kan kopen maar ik heb geen idee op wat voor manier ik in mijn recht sta...Wie kan mij advies geven?
Hartelijke groet Anneli