BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service na levering door keukenkampioen

Bijdrage door gebruiker
16-11-2008
4 reacties

Wij hebben een keuken gekocht bij de keukenkampioen. De keuken is geleverd op 10 september 2008. Twee corpussen hadden een afwijkende maatvoering, namelijk 610 mm in plaats van 590 mm in verband met een werkblad van 650mm. Voor de afwijkende corpus-maten hebben we extra betaald.

Na het plaatsen bleek dat de corpus van de apothekerskast en de corpus van de koelkast/combimagnetron 590 mm te zijnin plaats van 610 mm.Verder kwamen we er na plaatsen achter datde deur van de koelkast beschadigd was. Verder bleek in de deur van de apothekerskast een haar te zijn meegeverfd/gespoten. Alleszou geregeld worden. Een aantal weken later werden netjes eennieuwe koelkastdeuren een andere deurtje van het kastje boven de magnetron entwee nieuwecorpussen bezorgd. Helaas klopte de afmetingen van de corpussen wederom niet. Nu waren ze 570 mm in plaats van 610 mm. De deur van de apothekerskast zat er niet bij. De corpussen weer ingeladen en mee met de koerier. Mijn man zei mij dat hij per abuis het verkeerde deurtje had opgegeven.Vervolgens heeft hij de keukenkampioen gebeld en het voorval uitgelegd.Er werd gezegd dat wijtelaat waren met het aangeven van debeschadeging (meegespoten haar) in de deur van de apothekerskast. Dit had binnen vijf dagen gemoeten.We krijgen een nieuwe deur a 150 euro.Ik heb die haar niet meegespoten maaroke dan dacht ik eerst.Vorige weekstond de leveranciervoor de derde maal met decorpussen voor de deur. Ditmaal 590 mm en niet de gevraagde 610 mm. De deur zat er niet bij maar stond wel op de bon. De leverancier zei toen dat de corpus van de koelkast in die maat geen problemen zou opleveren daar hij toch niet zichtbaar was???????

Nou dit klopt wel maar schiet mij even helemaal verkeerd. Het is inmiddels 16 november 2008. Ik zit nog steeds met twee corpussen die qua maatvoering niet kloppen. Ik word wel geacht te betalen voor de deur van de apothekerskast waar een haar in zit meegespoten omdat ik dit buiten de termijn van 5 dagen heb ontdekt en gemeld.

Is het niet zo datdoordat de keukenkampioen niet in staat is aan de maker van de corpussen door te geven dat de maatvoering 610 mm moet zijnin plaats van 590 mm, daardoor de keukenkampioen al drie maal aan de deur is geweest metcorpussenmet de verkeerde maatvoeringen, daardoor nu al meer dan twee maanden te laat is met het completeren van mijn keuken? Kan ik dan nu enige coulance van de zijde van de keukenkampioen verwachten?

Nogmaals, toen ik buiten de 5 dagen melding maakte van een gebrek kwamen de kostenhet niet door mij veroorzaakte gebrek voor mij. Hoe zit nu dan met vergoeding van kosten voor het te laat completeren van mijn keuken?

Bedankt voor de reactie??

en dan op de koop toe zegt dat de ene corpus, waar ik notabene meer voor betaal in verband met een afwijkende maatvoering, toch niet te zien is en dus geplaatst kan worden?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.