half december heeft onze hond op het bed geplast. Wij hebben het tijk van de matras naar de stomerij gebracht om te laten reinigen. Toen wij het tijk terug kregen constateerden wij dat a. de vlek er niet was uitgegaan en b. dat het tijk bij het begin van de rits op de naden uit elkaar was gescheurd. De rits was ook stuk. De tijk was helemaal in elkaar gedraaid, toen ik het teruggedraaid had, constateerde ik dat het stuk was.
Ben toen naar de stomerij terug gegaan en zij wezen alle verantwoordelijkheid af en gaven Beter Bed, waar wij het matras hadden gekocht, de schuld. Het tijk zou van een slechte kwaliteit zijn, bij een volgende reiniging zou het uit elkaar vallen, volgens degene waar wij mee spraken. Op het feit dat de vlek er niet uit was gegaan reageerden zij, dat een urinevlek er nooit helemaal uit gaat en dat zij mij dit van te voren hadden verteld. Dit is dus niet gebeurd.
Ben vervolgens naar Beter Bed gegaan, het tijk laten zien. Zij constateerden direkt dat het aan de stomerij moest liggen, omdat de onderkant van het tijk op de naden volledig uit elkaar getrokken was, het metalen onderdeelte van de rits was er ook af. Er is nog iemand van Beter Bed thuis geweest op het te beoordelen. Conclusie, het tijk was uit elkaar getrokken door de stomerijl.
Weer naar stomerij geweest met de beoordeling van Beter Bed. Stomerij blijft bij zijn verhaal. De naden zouden niet goed gestikt zijn en zijn door de behandeling los gelaten. Stomerij weigert melding te doen bij de verzekering. Wil wel de tijk maken. Dit heb ik afgewezen, omdat ik vind dat ik onrechtvaardig behandeld ben.
Het is een duur matras, 1 persoons rond de ? 750,--, het tijk alleen al kostrond de? 350,--, dus geen goedkope kwaliteit. Het matras is in maart 2005 gekocht.
Mijn vraag is wat ik verder kan doen, ik wil gewoon een nieuw tijk. Als het fout behandeld is door de stomerij moeten zij betalen, als het niet goed gestikt is moet Beter Bed het betalen. Beiden zeggen dat het niet aan hen ligt.
Ikzelf ben van mening dat inderdaad de stomerij in gebreke is gebleken, doordat ik tegenstrijdige dingen heb gehoord. Bijv. het mag niet gewassen worden, ik hoorde van de persoon waar ik het kwam ophalen, dat het nog niet klaar was, want het was lekker gewassen en hing nu te drogen. Mij is nooit van te voren verteld dat de vlek er niet uit zou gaan. Ik heb het tijk teruggekregen verpakt in plastic, zonder dat er bij verteld was, dat er schade was aan het tijk. De stomerij zegt dat er kracht op het tijd is komen te staan, tijdens de behandeling en dat doordat de naden niet goed gestikt zijn het heeft losgelaten. Maar als de rits HELEMAAL los was gehaaldhad naar mijn mening helemaal geen sprake geweest van trekken, ook niet als de rits helemaal dicht was geweest. Ik vermoed dat ze de rist hebben losgemaakt en aan het eind hebben laten vastzitten, dit is gaan draaien en gaan trekken, dit verklaart ook waarom de tijk helemaal in elkaar gedraaid zat aan de rits.
Al met al vind ik de behandeling van de stomerij ontzettend slecht.