BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

reparatie aan AWB HR gasketel

Bijdrage door gebruiker
07-11-2011
4 reacties
April 2005 een AWB gasketel gekocht, jaarlijks laten nakijken door de installateur.
Onlangs bij terugkomst van 2 weken vakantie de verwarming aangezet, werkte maar kwam niet verder dan
ca. 18 graden. Gaf een storing F9 aan, is kapotte waterdruksensor of bedrading niet in orde.
Installeur gebeld, langs geweest:
ma.dag, was niet F9 maar de beveiliging voor overhitting,
in orde gemaakt, ketel sloeg inderdaad aan.
binnen 15 minuten, monteur was weg, sloeg de kachel weer af. teruggekomen, wist uiteindelijk niet meer wat de storing was, zou de pomp moeten zijn.
dinsdag: monteur kontakt gehad met AWB voor details hoe deze storing te verhelpen. kwam 's middags weer, eind van het liedje ik weet het niet meer, moet pomp zijn maar deze was niet voorradig. zal vragen of monteur AWB langskomt.
wo.dag: monteur AWB geweest, 1e opmerking is absoluut niet de pomp, na ca. 2 uur klacht opgelost,
was geen F9 en geen pomp. Defekt aan printplaat + kabel naar printplaat. printplaat is vervangen en kachel werkt weer.
Mijn vraag:
is het normaal dat een printplaat binnen 7 jaar defekt kan zijn, kan ik terugvallen op een 'technische fout' en/of garantie
moet ik de installateur de volle tijd betalen, heeft uiteindelijk niets gepresteerd, verkeerde analyse.
de monteurskosten van AWB? voor wiens rekening.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.